måndag 17 februari 2014

Rizraz & Gospelkväll

Ännu en vecka, och några tips till. :)
Dagarna rullar på och på jobbet har jag bl.a. mina barntimmar, gör pannkakor, skickar brev och får träffa en massa intressanta människor.

I lördags kom Elin på besök, och besök uppskattar jag såklart! Vi började med att äta brunch på Rizraz, dagens första tips. Det är en restaurang som serverar mestadels vegetariskt, men det finns alltid kötträtter att välja till. Vad jag förstår har de alltid buffé, bara att det kostar olika mycket. Jag och Elin provade Weekendbrunchbufféen som serveras 10-16 på helger (inga dåliga tider för brunch). Det fanns bl.a. pastasallad med pesto, falafel, pizza, pannkakor, bröd, massa olika såser och såklart lite kakor. Mums!!


 
Vi strosade sen runt i stan och tog sen en mysig hemmakväll i min lilla lägenhet. Igår när jag gick till jobbet åkte Elin hem. Det är skönt att vi bor så nära så att vi bara kan åka över en kortare tid. :)
 
Jag berättade ju förra veckan att jag hade varit i Domkyrkan och tittat, och då hittade jag också en lapp om deras natkirke, alltså att kyrkan öppen kvällstid några kvällar i veckan. Och denna söndagen var det gospelkväll med öppen workshop och sen en gudstjänst där vi sjöng sångerna. Och hur det gick till vet jag inte, men på två av sångerna sjöng jag verserna själv, vilket var väldigt kul. Och det var så mysig stämning med nersläckt ljus, och en massa tända värmeljus. Och jag fick träna min danska, och jag förstod det mesta. :)
 
Om ni åker till natkirke, tänk på att man inte får fotografera,
det missade jag och fick en tillsägelse. Men det blev ju ett fint kort. :)
 
 
Ha det bäst och glöm inte, 
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar