tisdag 16 april 2013

Vår, vackert och hemskt.

Det är tisdagseftermiddag, solen skiner och vi har suttit ute på balkongen ett tag och njutit av våren.
Helgen gick snabbt, men jag hann med en hel del.

I fredags tog jag tåget till Uppsala, tyvärr var tåget försenat ca 40 minuter till Stockholm, så jag missade mitt tåg. Men det ordnade sig, och jag hade ju faktiskt 5 minuter till godo när jag skulle ta mig 15 spår bort på Stockholms lilla central... Men jag hann. :) Intervjun gick bra, och om två veckor får jag se om jag ska till Schweiz eller inte. Jag tog sen tåget tillbaka till Stockholm för att träffa Johan, Sofie och lilla Amina. Det var ju ett tag sen, så det var väldigt skoj. :)

I lördags tog jag mig till Gamla stan, kollade på slottet, kyrkan och lite andra kyrkor på väg till centralen. Sen åkte jag tillbaka till Helsjön. :) Vi satt på Bergshällan och fixade med lite olika saker, vädret var vackert och livet lekte, haha. :P Kvällen bjöd på Star Wars och Matrix på Almeberg.

Söndagen tillbringade jag mest själv, vilket behövs ibland. Jag gick upp på Texel och sen runt till Hornsjön och satte mig och hade lite picknik i solen. Mys! Sen började det blåsa och regna, och det blev en innekväll ändå. Vi kollade lite Star Wars då också, sen blev det kladdkaka, saga och godnatt. :)

Igår var det väl en helt vanlig måndag. Jag var ute på udden och fotade lite. Det var underbart vacker med dimma och fåglelsång. Efter massa prat och spansk musik läste vi saga och somnade sen sött. :)

Såhär vackert bor jag! :)

Men sen undrar man ju var världen är på väg. Lyssnar nu på direkt-tv från Boston, jag blir så arg över att man inte kan känna sig trygg var som helst. Så sjukt att sånt händer! Rubriken under på Aftonbladets hemsida var "Blev rånad under epelepsi-anfall" och handlar om en tjej i Stockholm som blev rånad när hon fick ett epelepsianfall på en gata i Stockholm. Har folk ingen jäkla värdighet?! Och sen har det ju varit ett jättekraftigt jordskalv i Iran, som visar hur lite vi i världen har att säga till om när det gäller naturen...

Ta hand om er!

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar