måndag 22 april 2013

Den bästa helgen på länge!

Nu är våren här, och vi är inte lite glada över det!!

I torsdags blev det en heldag med klassen och biblarna i Götet. Först var vi i Domkyrkan på lite rundvandring och fick höra fin orgelmusik. :) Vi fortsatte sen till synagogan, där säkerheten var hög, men det var intressant att se. Det blev sen lunch på donkan innan vi fortsatte ut till moskén. Det var väldigt kul att komma dit också. Efter en lång dag tog vi tåget hem till Helsjön igen.

Fredagen tillbringades mest till att fixa iordning klassrummet till Folkhögskolans dag. Det blev mycket fint, och vi blev så nöjda. På eftermiddagen tog jag och Carl oss in till Kungsbacka för att handla lite. Och iaf jag fick mycket gjort innan vi åkte hem. På kvällen hängde vi bara överallt och ingenstans och sjöng för födelsedagsbarn och annat. :)

I lördags blev det ingen sovmorgon heller. Dagen började med konsert i aulan med våra duktiga musikare. Sen gick det i ett. Jag var parkeringsvakt, dansade flashmob och stod i klassrummet och pratade om skolan. Efter fikan spelade vi brännboll (inte jag, eftersom jag hade migrän i stort sett hela dagen) i någon timme. Vi körde sen till Horred och inhandlade lite mat innan vi tog oss ner till udden för en grillkväll. Och det var riktigt mysigt! Känsla av sommar och strandfest. Några av oss satt och sjöng runt brasan till elva, då det började bli riktigt kallt.

 
 
Igår drog vi till Ullared (16 st), som vi taggade. Det blev faktiskt en riktigt bra dag, jag och Josefine tog det lugnt och brydde oss inte om alla andra. tio minuter innan stängning åkte vi därifrån och tillbaka till skolan. På kvällen bastade och badade de andra (och jag fotade), sen blev det lite miniparty på balkongen och häng i uppehållsrummet.

Idag har jag varit riktigt trött. Att lägga sig sent fem kvällar sätter sina spår, och jag undrar själv hur jag klarat det. Men trots det har det blivit en jäkla bra helg! Ikväll blev det lite kasedans på balkongen med Lulle, ordentlig sommarkänsla på det! :)


Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar