måndag 31 januari 2011

Veckan som varit...

Ja, under veckan har det hänt en del, och jag har såklart inte hunnit uppdatera min blogg, tänkte dock göra det i fredags, men hade då varken a eller ö-tangenter, så det hade blivit drygt. Eftersom Matilda har åkt skidor hela veckan har jag varit själv med killarna på ensemblen, vi har tränat för fullt inför Öppet hus som är på fredag och lördag, och tramsat oss lite, som vanligt.
I torsdags kom jag en timme för tidigt till skolan, så klantigt. Jag tyckte att det var underligt att INGEN i klassen var där, trots att de brukar komma sent. När jag tittade på klockan förstod jag ju varför.. Men jag gick till biblioteket, och då såg jag att Pelle och Staffan skulle vara med på Radio Kristianstad, så då satt jag och lyssnade på det tills vi började. Det var faktiskt lite rogivande. :) På kvällen var jag iaf i Brunnshög med vännerna. :) God mat och många skratt, alltså en helt vanlig torsdagskväll i Lund. :D

I fredags slutade vi 11, och båda jag och Sofie hann med bussen som gick 10 över. Det betydde att jag var i Eljaröd kvart i ett, inte illa. :) Jag var inne om hos farmor och fikade och hjälpte henne att vika sängkläder. Sen gick jag hem och satte upp lite lampor, och beställde min fotobok från det gångna året igen, hoppas det går bättre denna gången. Det verkade iaf göra det. :) När mamma och pappa kom hem gjorde vi oss redo för att åka till Yngsjö. Där blev det otroligt god mat (som vanligt nör man är där) och trevligt sällskap.

I lördags åkte jag, mamma och pappa till Kristianstad. Vi letade efter gardiner och klänning, men vi köpte bröd och ett bäddsett. Så blir det... ;) Kvart över 4 mötte vi upp Elin och vandrade mot konserthuset där Vocal six tillsammans med kör från sensus bjöd på en härlig konsert. Trots att jag sett nästan alla låtarna några gånger blir jag inte trött på dem. Seasons of love gav mig rysningar, självklart också Livboj och Hey Jude. Ja, kan inte säga mycket annat än att den var superb. :D Jag och mamma pratade sen lite med Robban och en massa från vår kör som också var och tittade. Vi promenerade till Rose Garden där vi beställt bord 40 min senare, men vi fick gå några varv innan bordet blev ledigt, kallt, men värt att vänta på. Laxen var underbart god, och många andra saker på buffén. Sen var där mjukglassmaskin också, mums. :)

I söndags åkte vi till Tomelilla för att lämna Elin och mig, men också för att titta på Elnao och Olas hus. När vi var där ringde dock Lovisa och sa att vi inte kunde ses, så jäkla typiskt nu när vi kunde, och var så nära. Men vi får väl se om vi kan få ihop någon dag då alla kan och har kollat upp att man kan ta sig dit... Jag åkte iaf hem till Eljaröd igen. Det blev myskväll med Solsidan, Time Out och Wallander. :D

Idag har jag varit och tränat, och sen har jag pluggat en del, eftersom proven börjar komma närmare. :/

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar