söndag 23 januari 2011

Härlig helg!

Denna veckan har varit smått tokig. Klassen har varit crazy, inte minst på facebook-chatten. Men vad ska man göra.. :) I övrigt har jag tränat med elin, i onsdags var vi på veckans bonuspass, zumba, och där var sjukt mycket folk, 150 + många som inte kom in. Det var skoj, men känns ändå lite som en modefluga.

Torsdag: Jag, Linda och Elin träffades och cyklade tillsammans till Delphi. Där var matlagningen fullt igång, och smått trångt i köket, vilket visserligen inte krävs så mycket. :) Efter ett tag var den efterlängtade maten klar, och den var riktigt god. Det blev äppelkaka och glass till efterrätt, också mycket gott. :) Det var kallt att cykla hem, men jag hade ju trevligt sällskap. :D

Fredag: Italienskan började tio över 8, och när vår nästa lektion skulle börja visade det sig att läraren glömt en tid någon annanstans, och vi fick ledigt. Alltså slutade vi klockan 10. Jag och tjejerna gick hem till mig och pratade lite innan vi kände att tiden var inne för lunch. Vi gick till Mondo där vi åt mycket god och prisvärd mat. Matilda och Lisa var sen tvugna att gå, men vi andra fortsatte mot domkyrkan, dit Sofie (som fyllde 18) gärna ville gå. Vi gick runt och kollade en massa, och fotade och läste i böcker innan vi gick ut. Tove cyklade sen hem. Jag, Sofie och Cornelia gick då och tog ett glas vin (bara Sofie). Ganska mysigt! Sen var det bara jag och Cornelia kvar, och vi hyrde film och handlade mat innan vi gick hem till mig. Vi gjorde mat och åt till Sex and the city 2. :) Till På spåret/Let's dance åt vi underbart god marängswiss. :) Sen krängde vi godis. :D Kvart över 11 åkte Cornelia hem, efter en lång och superrolig dag. :D

Lördag: Jag och ELin var och tränade på det Lindiska passet :) roligt som vanligt. Sen blev det duschning och upphängning av tvätt innan Emma kom hem och vi tillsammans åt supergod frukost. M&M kom och hämtade oss och vi körde till Ängelholm. Först blev det god fika på A piece of cake. Sen åkte vi och kollade på Ängelholmsrevyn. Den var väldigt rolig och bra, och alla verkade nöjda. På kvällen blev det god middag hos Sara och Jocke.

Söndag: Efter frukost spelade vi Sverige-spelet och Geni, och med olika generationers hjälp kunde vi ganska mycket. :) Efter att vi kollat på skidskytte och sprint åkte vi mot Lund. Jag, Emma och Elin cyklade sen mot kvantum för att veckohandla, vi träffade också på elin och partik. Lite skoj, faktiskt. :) Nu har jag kommit hem och hunnit fixa lite här. Jag ska väl hänga upp tvätt och fixa lite innan jag går och lägger mig ikväll.
Jag har iaf haft en underbar helg!!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar