måndag 10 januari 2011

Nytt år!!!

Ja, trots att jag inte gjort väldigt mycket ansträngande på lovet har det helt enkelt inte blivit tid för bloggen. Men nu är jag tillbaka i Lund, och sitter och kurar på rummet.

Julen blev inte helt som planerat, och ett tag såg det ut att bli riktigt trist...
På lillejul skulle vi fira jul med mammas sida, och allt var frid och fröjd tills vi vaknade på morgonen, och insåg att vädret var hemskt! Pappa åkte till jobbet, men fastnade två gånger, och mamma stannade hemma. Vi städade och pyntade, men kände att vi nog inte skulle kunna ta oss till Klasaröd. Pappa ringde och sa att vägen var bra till Sjöbo, och att det nog inte skulle bli problem, men tio min. senare ringde han och sa att vi definitivt inte kunde åka, eftersom det var kaos och MYCKET snö som blåste och hade sig. :( Sara och Jocke var fast i Ängelholm och Elna och Ola i Tomelilla, men alla fick göra det bästa av det och det blev en lugn kväll med lite julbord.

På julafton hade vädret bättrats mycket, och när jag skottat så att vi kunde komma ner till bilarna vid infarten (det var över midjan på vissa ställen), och när pappa och jag skottat fram porten så att han kunde fodra kossorna kunde vi köra till Ängelholm. Alla var glada att vi kunde komma upp dit, och det blev en himla mysig julafton med god mat och massor av julklappar. :D

På juldagen åkte vi hemmåt igen, och på kvällen firades lillejul i Klasaröd. :) Eftersom jag, Sara och Ida skulle vidare till Tingvalla blev vår förfest bygga lego, spela cloedo och leka lekar. Annorlunda, men kul. När vi kom dit blev vi dock besvikna, eftersom Whendays inte kunde komma, och det var ju i stort sett drför vi kommit dit. Men Isolaters var bra, och det blev istället en liten nostalgitripp. :)

Annandagen firades som vanligt i Sjöbo, och det blev trevligt, dock inte lika livligt som förra året. Och vissa kunde inte ens ta sig dit... ;)

I mellandagarna var jag och Matilda hos Lovisa, och vi bokade resa till Kreta, ska bli superkul!! Mycket snack blev det, och sen var det dags att åka hem.

Nyårsafton åkte jag upp till Ängelholm, och även om rutten inte blev som jag tänkt kom jag fram. Vi fixade de sista sakerna innan gästerna kom och det blev fin trerättersmiddag med snittar och champange. :) Vi hade På Spåret-tävling och spelade spel, och mitt lag vann visst båda. :D Det blev en riktigt bra kvällen!

Jag blev väckt av en pigg Sara, och när Mimmi kom och lade sig hos mig vaknade jag helt. Eftersom det var jockes födelsedag fick han paketer, och sen åkte vi till Helsingör. På kvällen blev det filmmys efter att vi haft tårtfika.

Den 2e var det dags för nyårskonsert i Öved med Tösakören, Drängakören, Stella Vox och Jessie. Det var otroligt vackert, och jag och Eleonor klappade när killarna sjöng på träningen, de var riktigt duktiga! Och Jessies sånger var också fantastiska, och det blev definitivt en kväll att minnas!

De sista dagarna på lovet har jag lyssnat på sommarpratarna (gamla program) och umgåtts med familjen, precis som resten av lovet. Det har varit riktigt mysigt, och känns både okej och tråkigt att komma in till Lund. Nu ska jag minsann laga mat!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

1 kommentar:

  1. Välkommen tillbaka! Lund är inte detsamma utan dig. Det var kul att läsa en liten sammanfattning av jul/nyår och ditt lov. En bra start på dagen och nu känns det något lättare att fortsätta plugga. Ha en bra dag så ses vi ikväll! Kram från sis

    SvaraRadera