måndag 20 december 2010

Julhandel, julkonsert m.m.

Ja, nu har det gått sådär snabbt igen, och jag insåg igår att det bara var 5 dagar kvar till julafton. Och sedan dess har jag varit ganska fridfull.
Förra veckan spenderades i Lund, och de sista proven blev gjorda. Nu är det bara en dag kvar i skolan. :)

Fredag: Efter skolan åkte jag till tomelilla för att invänta mamma innan vi handlade mat. När vi kom hem blev det myskväll med På spåret, Skavlan och Mickey Blue Eyes. Perfect!!

Lördag: Jag och mamma åkte till Kristianstad för att julhandla. Trots en stor mängd människor som julhandlade blev det en relativt lugn dag. :) På kvällen fixade pappa kvällsmat och glögg. Vi kollade på Narnia och jag packade in lite julklappar. :)

Söndag: Jag hjälpte mamma att ta upp de tomma ljusstakslådorna på vinden. Sen gjorde jag mig iordning inför kvällen. Pappa och jag skulle vara med i julkonsert i Fränninge kyrka med Drängakören, Tösakören, Kyrkokören och Emil Sigfridsson. Det blev mycket tränande innan vi fick kvällsmat. Sedan var det dags för fotning, och sen var det konsert! Det gick riktigt bra, och det blev väldigt fint med så många som sjunger tillsammans. :) Efter konserten åkte vi hem till Farmor och fikade. Efter lite glögg och mys i soffan hemma somnade jag gott.

Idag har vi inte gjort mycket ansträngande. På idrotten dansade vi sällskapsdans, och det gick väl mer eller mindre lyckat.. :) Men kul var det.

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar