måndag 6 december 2010

Julkonsert m.m.

Nu är helgen över, både trist och skönt. Det har varit mycket jobb, men sen gick det så snabbt.

Fredag: Jag åkte till Lovisa vid tre, och var Matilda var visste vi inte.. Men det visade sig att det blivit fel i kommunikationen (inte helt ovanligt) och att hon planerat lite dåligt. Men vi fikade i väntan på henne. Sen blev det armband för hela slanten. När idol började hade vi gjort slut på alla våra fötter, så då kunde vi sluta med tillverkningen. Jag åkte hem till Mammsen lite senare, och vi tittade på Skavlan och På spåret. :) Efter en massa prat gick vi och lade oss ganska sent.

Lördag: Eftersom jag skulle på körövning i Fränninge var jag tvungen att gå upp kl. 8. Vi tränade i tre timmar innan vi var klara med lucia-/julkonsertövning. Sen blev mamma lite försenad, så jag gick till Ica i Vollsjö, vilket var otroligt kallt pga att det var åkrar på båda sidorna och blåst. Men när mamma kom hade hon elin med sig och vi åkte hem och började på maten. Sara och Jocke anlände efter ett tag och efter maten blev det genomkörning av julkonsertprogrammet. Vid 6 körde vi till Eva och Jan-Åke för en riktigt mysig middag. Det blev en otroligt härlig och mysig kväll utan några måsten!

Söndag: Jag skulle till Onslundas julmarknad med Lycka vid 11, såjag fick gå upp tidigt den dagen också. Vi tränade ännu lite och planerade och hade oss innan jag var tvungen att åka. Julmarknaden var riktigt mysig, och Matilda och jag hade mysigt. Sen kom Tomelillas Lucia och tärnor, och julstämningen blev ännu lite högre. Lovisa bytte av mig och jag åkte hem för att fixa till mig lite innan vi var tvungna att åka till kyrkan. Efter ljussättning, ljudkoll och ikoppling av allt började gästerna strömma in, och trots vädret var det faktiskt många som dök upp. Väldigt trevligt! Sen började konserten, och fram till mitten gick det super, men sen gav min hals av lite, men det var nog mest jag som hörde det. Efteråt blev det kaffe och kakor i vapenhuset, också väldigt mysigt.
När alla hade gått och vi packat ihop allt åkte vi hem. Vi stannade där i ca en halvtimme innan det var dags att åka in till Lund igen. Vi hade trevligt i bilen, och färden gick bra. :)

Tack för alla som var och lyssnade på oss! Och tack för alla pengar ni skänkte till Barncancerfonden, det blev över 1700 kronor!!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar