onsdag 1 december 2010

Jultime!!

Ja, nu har det gått sådär fort igen, men vad ska man göra om inte följa med?

Förra onsdagen var jag på konsert i Malmö med Lovisa och Matilda. Det var stor gospelkonsert i S:t Johannes kyrka med 200 i kören och 700 i publiken. Det är ju så maffigt och underbart när så många människor sjunger tillsammans. Det blev dock en kall promenad tillbaka till stationen, men vi hade en liten paus på McDonalds. :)

I helgen var jag först hemma hos farmor och bakade pepparkakor. När en himla massa goda kakor var gjorda och min rygg var trött pulsade jag hem i snön. Där väntade päronen, och det blev "på spåret" och filmkväll. :)

Lördagen spenderades på Vildanden. Vid 12 kom jag dit, och senare anlände också Elin, Sara och Jocke. Det blev lussekatter, jordnötsrutor, chokladbollar, mozartkulor och knäcketilltugg. En massa julmusik strömmade ut både från spotify och från våra munnar (vi var ju tvungna att träna till konserten på söndag). Vid halv 8 (eller lite senare pga snön) kom 5 vänner till, och det blev en massa prat och ätande av sakerna vi gjort. Senare spelade vi också spel, vilket var riktigt roligt. En riktigt lyckad dag på VIldanden, med massor av julkänsla.

Dagen efter blev det först träning på friksis med Elin. Sen var jag en runda på stan för att handla lite smått och gott. Det blev sedan bussen till Sjöbo för att göra armband till mormor. Sen kom päronen, och jag och pappa åkte traditionsenligt ner till Lions paketaktion. Det blev tre paket, sen frös jag nästan fötterna av mig, så vi gick och mötte Sara vid bussen. Då blev det självklart krabbelurer (ingen julskyltning utan krabbelurer!). Efter lite inköp och lyssnande på orkestern och luciorna åkte vi till M&M igen. Resten av släkten anslöt och det blev den vanliga julskyltningsmiddagen med avslutande gröt. I snöovädret gick jag och elin för att ta bussen till Lund, och vad vita vi blev på den lilla biten.

Denna veckan har mest bestått av pluggande till matteprovet som jag hade idag, och SH-provet som jag har imorgon. I helgen blir det full fart igen, först göra armband, sjunga med kören, stå och sälja armband med lycka i Onslunda och till sist, men störst, ha konsert med systrarna i Eljaröd. :)

Ha det bäst och glöm inte,
Du själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar