måndag 13 december 2010

Lucia och julfest. :)

Luciadagen är här, och det är ordentligt kallt. Det är kaos med buss- och tågtrafiken och jag har nästan förfrusit.. Idag var min första buss inställd, och min andra buss 15 min sent. Detta gjorde att jag missade tåget till Malmö, och fick vänta i Tomelilla i en halvtimme för att hoppa på bussen till Lund.. Suck.

Fredag: Jag åkte upp till Sara och Jocke efter att jag gjort julgodis. Vi lagade mat och kollade på idol-finalen. Sen kollade jag och Sara på den förlorade dottern, en serie på svt. Den första delen varade i 50 min, och vi fattade inte mycket, så den är inget jag rekommenderar. Sen blev det läggdags för att kunna vila ut inför morgondagen. :)

Lördag: Sara väckte mig när hon trodde att julkalendern började, men det visade sig att den redan varit. Men vi satte igång min lilla dator och kollade på den där istället. :) Vi städade lite innan vi åkte och åt mat. När vi dukat klart och fixat i lägenheten gick vi och mötte det övriga gänget som kom från Lund. Vi åkte sen till Rönnehallen för att ha 2 timmars basketträning. Det blev ordentligt jobbigt, men roligt. Efter att vi duschat och gjort oss klara inför festen åkte vi hem och började med maten. Det blev ett fint julbord, och vi hade t.o.m. skinka (men det var ju endast för att det var viktigt enligt föreningens stadgar…) :P Vi sjöng jul- och snapsvisor i stämmor och kanon, och det var riktigt vackert. Sen blev det charader innan den goda desserten dukades fram, pepparkakscheescake. :) Elin var tvungen att åka hem, men vi fortsatte med att spela spel och äta julgodis. Vid 2 började vi pumpa upp luftmadrasser och bädda. Vi låg 4 stycken på golvet i vardagsrummet, två på soffan och två i kontoret (och Sara och Jocke sov i sina sängar såklart). Det var nästan som den gamla goda tiden när vi var på läger. :)

Söndag: Kvart i nio sattes julkalendern igång, och alla (nästan) samlades i och runt soffan. Sen dukades frukosten fram och vi högg in. Efter att vi plockat undan våra sovplatser spelade några kort, och några kollade på skidskytte. Kvart i tolv tog vi tåget mot Lund. Vi hade julgodisbuffé och kollade på spurten på skidskyttet. Efter en vända inom hos Linda körde jag och Daniel mot Lövestad där pappa sedan hämtade upp mig. På kvällen var det luciatåg i Fränninge, och efter en inte helt perfekt repetition var vi lite smånervösa, men det gick finemang. :) Efter luciafikan blev det SVC-uppsatsskrivande, mest finputsning. När det äntligen var klart somnade jag sött.

Morgonen idag började som sagt inte så bra, men jag kommer förhoppningsvis framtill Lund någon gång. Ikväll blir det lucia i Ö. Kärrstorp, får se om jag hittar ut dit. :)

Ha det bäst och glöm inte,

Du är själv regissör till ditt livs teater!

Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar