söndag 21 november 2010

Wooops...

Jaha, vad hände med de här två veckorna? Mycket farande har det blivit, men det har självklart varit värt det. I förrgårr snöade det ordentligt, så nu tycker jag att det är vinter! Och det är ju faktiskt första advent på söndag, sjukt.

Förra veckan rullade på som vanligt, och plötsligt var det fredag och alla barnbarnen (och barnbarnsbarnen) firade morfar som har fyllt år. Det blev livat (alltså ganska hög ljudvolym) och skojigt! På lördagen tränade jag med tösakören, och Ingela bjöd på glögg och pepparkakor för att vi skulle få den rätta känslan när vi tränade jul/lucialåtar. När jag kom hem blev det mat och resten av dagen blev det träning inför julkonserten med systrarna (som alla är hjärtligt välkomna till den 5 december i Eljaröds kyrka!) Det gick helt okej, och julkänslan har suttit i sen dess. Söndag betydde fars dag och Sara och jag hade lyxat till så att vi bjöd pappa på buffé på Sjöbo Gästis. :) Mycket gott!!

Sen var det ny vecka med nya tag. I onsdags var jag hos Matilda och gjorde armband, men eftersom det blev lite klödd med pärlorna hann vi kolla på Emil i Lönneberga också. :) Senare kom pappa och hämtade mig, och jag sov i Eljaröd.
Mamma och jag körde in till Lund vid 11 på torsdagen. Vi mötte upp Elin på Annas kök och åt lunch där, mysigt! Sen fortsatte jag och mamma till skolan för utvecklingssamtal, osm för en gångs skull var givande (inte ofta alls!!) Det blev fika hos Elin efter det, och då mötte även Sara upp. :D Det bar av mot Eljaröd efter ett tag och sen blev det tv-mys med mamma.
fredagsmorgonen åkte jag in till Lund, och hann plugga lite innan jag gick till skolan. Lektionerna som återstod av dagen var inte väldigt givande, och jag kom hem tidigt. Eftersom det snöade och jag inte ville åka mitt i rushen åkte jag tidigare än tänkt till Ängelholm. Det blev myskväll efter en långtur i snöoväder. Vid 10 kom också Elin, och det blev lite prat innan vi somnade.
Igår gick vi upp (ganska) tidigt för att kickboxas, det var skoj, men jobbigt. Tack och lov stod Sara med maten klar när vi kom hem. :) Efter att vi tränat en massa mysiga jullåtar gick vi ner till Hembygdsparken där det var julmarknad. Och det var riktigt mysigt, och julkänslan var definitiv!!! Vi drack varm choklad och åt våfflor innan vi gick hem med våra många inköp. Kvällen bestod av "Så mycket bättre" och Sverige-spelet (som vi för övrigt inte var jättebra på). Efter någon timmes spelande vann äntligen Sara och vi gick och la oss.
I morse åkte jag och Elin tåget till Lund vid tio, eftersom den lilla grisen ska på spa idag. grr.. Men jag har iaf städat och julpyntat mitt rum, jag kände att det var dags! :D Efter en massa plugg sitter jag nu här. Nu är det bara några veckor kvar till jul. :)

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

1 kommentar: