torsdag 4 november 2010

Höstlov!

Oj, nu har det gått lång tid sen sist... Sista veckan innan lovet flög iväg, och jag hade saker att göra hela tiden. Efter en hyfsat kort visit i Eljaröd åkte jag in till Lund igen på lördagskvällen. Där blev det Tapaskväll på Vildanden. :) Gott och mysigt. På söndagen gick jag upp kvart i nio för att springa 5 km innan Sara och Jocke hämtade mig och åkte till Ängelholm. Vi gick i Hembygdsparken och på stan och mös. :D

Måndag: Jag satte mig på tåget mot Eljaröd, väl hemma möttes jag upp av 3 snygg tjejer vid busshållsplatsen. Det var en rolig och efterlängtad SIFA-träff med mycket mat, prat och kortspelande. :) På kvällen kom mamma hem, och vi åkte än en gång mot Ängelholm. När vi kom upp blev det mysmiddag och lite tv-tittande.

Tisdag: Vi promenerade till Maxi och handlade, och sen hann vi inte göra mycket annat innan mamma åkte. På kvällen åkte Sara och jag in till Helsingborg för att kolla på bio, "till det som är vackert". Ingen film jag direkt rekommenderar, men den var trots allt intressant. Efter mat och lite vandring i stan åkte vi hem och tittade på Sommarpratarna. :)

Onsdag: Efter frukosten satte jag mig på tåget mot Malmö för att träffa Lycka-tjejerna. När vi kom fram till Pärlgrossisten stängde de precis för lunch, störigt... Men vi gick och shoppade skor på Entré istället. :) Efter att vi ätit gick vi tillbaka och började handla, en hel del.. ;) Efter en kortvisit på statsbilioteket och Esspresso House åkte vi mot Tomelilla, och sen vidar hemåt. Bonde söker fru och Grey's anatomy är ett måste, och sen var det läggdags.

Idag har jag inte gjort så mycket. Kollat lite resor och ätit eftermiddagskaffe hos farmor. :D

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

1 kommentar: