onsdag 10 november 2010

Träningshelg på Vildanden! :)

Nu är lovet över och jag sitter i skolan och borde just nu jobba, men ibland orkar man inte riktigt göra det. :) Så jag skriver på bloggen istället.

Fredag: Efter middag hos farmor åkte jag till Lund, och fick byta i Tomelilla - Ystad - Malmö, innan jag äntligen kom till mitt kära Lund 3 timmar senare... Jag förberedde efterrätten för kvällen och sedan cyklade jag till Vildanden. Där blev det taco och sedan spel, väldigt skoj. Min efterrätt blev mycket lyckad, och även om det tog lång tid var det värt det. Vid halv 12 begav sig de flesta hemmåt för att hinna sova innan träningen.

Lördag: Jag, Sara och Linda cyklade till Friskis halv 10 för att gå på ett riktigt roligt pass, som jag går på så ofta jag hinner (Vilket inte är så ofta). Vi blev iaf ordentligt trötta och cyklade hem för att duscha. Det blev sedan lunch på Vildanden igen, innan vi fortsatte mot Victoriastadion för att spela badminton i två timmar. Vi var sedan ännu tröttare, men två timmar efter att vi slutat satt vi på den grekiska resturangen i stan och krängde mat. :) Efter det blev det ån en gång spel på Vildanden och lite snacks också... :)

Söndag: Klockan fem över nio var jag i bassängen på Högevallsbadet, efter att jag simmat i ca 10 min kom Christian och Daniel också. Efter ytterligare 20 min kom resten, eftersom det skett lite missförstånd. Men vi simmade och satt sedan i bubbelpoolen tills det slutade bubbla, då cyklade vi hem. :) Självklart blev det lunch på Vildanden, fast denna gången bytte vi lägenhet. Vi åt allas favoritmat: stuvade makaroner och falukorv, och när vi länsat kastrullerna hamnade alla framför tv:n, och vissa passade på att vila lite innan de skulle springa 1,2 mil. Jag och Sara gick istället powerwalk, inte jättelångt, men ändå... :) På kvällen blev det middag i lägenhet nr. 3 på Vildanden, och där stannade vi till 10, och alla var trötta och glada efter en rolig helg. :D

Nu är mina vänner stirriga att få mat (inget ovanligt, även om de sedan snabbar sig ut ur matsalen också...) Så nu blir det inte mer!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar