söndag 24 oktober 2010

Underbart är kort, men ofta. :)

Nu är jag återigen i Lund, har tränat, duschat och ska nu äta framför skavlan. Och i veckan har rutinerna blivit skakade, men det har varit skoj. :)

I Tisdags var jag hemma, och i onsdags åkte jag än en gång mot Eljaröd. Men efter 20 min åkte jag med nästa buss till Tranås för att träffa Matilda. Vi fixade och donade och hade smått panik, eftersom allt vi trott var klart inför torsdagen plötsligt inte var det... Men när vi nådde Tomelilla hade Lovisat fixat lite, och det mesta var, tack och lov, ordnat. Efter att vi gjort så många armband vi kunde och tagit fram allt inför morgondagen gick vi och la oss.

Torsdag: Kvart över 7 stod vi på Tomelilla torg och började sätta upp vårt lilla stånd, och våra "grann-knallar" var snälla och lånade ut lite grejor till oss. :) De första två timmarna var olidligt långa, och eftersom termometern stod på -2 var det riktigt kallt. Men varm choklad och nyinköpta strumpor av andra grannen blev vi litge varmare. Dagen fortsatte och vi sålde till en början inte jättemycket, men sen släppte det och det gick riktigt bra. Vid halv 6 var det folktomt, och vi började ta ner vårt stånd. Matilda och jag åkte hem, och hade ordentlig frossa trots 4 tröjor och filt. När jag skulle åka in till Lund kl. 8 öste regnet ner, och jag insåg att vi hade ordentligt tur. Frossan släppte tack och lov innan jag somnade.

Fredag: Efter skolan åkte jag till Sjöbo för att handla en väska, och träffa mormor och morfar. När Sara också kommit dit åkte vi alla mot Eljaröd för en jättemysig och smått galen kväll. :)

Lördag: Mamma, jag och Sara var på skördemarknad i byn och storshoppade massa rotfrukter och åt goda våfflor. :) När vi handlat i Brösarp behövde pappa hjälp där ute. Så Sara och jag tog på oss fulekläder (som vi insåg töntmatchade) och gick ut och hjälpte pappa flytta grindar, skrämma korna och hade springtävling. :D Det blev god kvällsmat och hemmagjord chokladmousse på kvällen. :D

Idag har jag varit ute och kört på skjutfältet i Ravlunda, det gick riktigt bra trots alla får och kossor som försökte ställa sig i vägen. :) Sara och jag åkte sen tåget hem och gjorde korsord hela vägen, vilket både är utmattande och frustrerande... Ikväll har jag efter en liten tupplur tränat på friskis och varit inne om hos Elin. Nu är det snart läggdags!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar