tisdag 5 oktober 2010

Oktober - Höst

Ja, den är här, men vad göra. Man får helt enkelt klä på sig mer. Och på tal om ingenting så tycker jag att världen krymper ju äldre man blir. Tittade just på fejan (såklart) och var inne på en vän som jag lärt känna detta året, och när jag tittade på hennes bilder insåg jag att vi har sjukt många människor som vi båda känner, och som vi båda känner från olika ställen, så skumt.

Helgen började (inte helt ovanligt) med besök av mina underbara Lycka-tjejer! Vi vandrade runt i stan och fikade i 4 timmar, och när vi kom hem åt vi, och klockan halv 10 bestämde vi oss för att åka till tomelilla. När vi handlat lite godis började vi göra smycken (inte alltid första prio...) men vi blev ganska snabbt trötta och vid halv två gav vi upp, vi hann dock göra en hel del.

Lördagen började tidigt, och Lovisa och jag gick från sängen till matbordet, till sängen, till matbordet (men det är viktigt att vila och äta). Sen var det dags för mig att åka hem. Det blev en ganska lugn dag, och jag var tvungen att vila innan vi åkte iväg till Lövestad för 30/40-årsfest. Det blev en rolig kväll, och vi var kvar till sist (och denna gången var det faktiskt sant). Jag och Sara fick höra lite nya musikgrejer från martin, som intressesmurfen flitigt antecknade. ;) Visserligen kommer vi båda ihåg att Niel Purth är trummis i Rush, så helt omöjligt är det inte att vi kommer ihåg en massa onödig info... I övrigt fick vi se Anna i kostym och Ola i paljettklänning, vilket var en upplevelse i sig. :)

Söndagen började inte helt oväntat ganska segt. Efter frukosten åkte sara upp till Ängelholm, och jag och elin gick ut på en promenad i den härliga höstskogen. Det är så vackert hemmavid. Efter fika hos farmor blev det en ganska slö, men mysig kväll.

Igår var jag och Elin lediga båda två, och eftersom elin skulle till tandläkaren åkte vi till Brösarp. Det blev en liteen nostalgitripp när jag promenerade runt vid skolan och gatorna jag ofta var på när jag var liten, och det är ju sällan man kommer till Brösarp nuförtiden. Efter en kortvisit hos Marie handlade vi innan vi åkte hem och fixade god thaimat. Idag började min skoldag med inspelning och uppspelning av groove-låtarna på ensemblen, det var skoj att lyssna, och det var roligt att sjunga. :) Sen var vi på en mycket intressant studietekniksföreläsning i två timmar. Trots det har det inte blivit mycket pluggande i eftermiddag... Nu är det snart läggdags!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar