måndag 11 oktober 2010

Lycka(d)-fest

Ja, helgen är förbi, och här sitter man och pluggar igen. Men det känns ändå helt okej, för jag har många saker att se fram emot, och när man väl pluggat klart är lättnaden total!
Hela veckan har jag planerat inför lördagens fest, och många samtal och sms hit och dit har det blivit.

Fredagen spenderades hemma med mina kära föräldrar, klarar mig inte för länge utan dom, så jag var tvungen att åka hem om. :)

Lördag: Dagen D var här och klockan halv ett var jag i Lund, beredd att börja städa. Och städa var bara förnamnet, hela köket tömdes inkl. köksbordet (och hallen och köksskåpen fylldes). När städningen var klar kom Matilda och Lovisa instormande med en massa grejor. Och dom roliga förberedelserna började, först en tur till Vildanden och hämta stolar och diverse saker, och jag tror det såg ganska kul ut när vi gick hem med allt. :) Sen blev det pyntning på hög grad, och snittar fixades och när det var 1½ timme klar insåg vi (M&L, jag hade insett det mycket tidigare, som vanligt) att vi borde börja snabba oss, så maten lagades och trycktes in i huvet.. hehe. Sen sprang vi runt som tokingar och klädde på oss. Och vi var i stort sett färdiga när Kronprinsessan och Daniel kom in genom dörren. Sen fortsatte folket att strömma in, och det blev fort hög ljudvolym. De sista gästerna kom vid tio, efter problem med vägen... :P Kvällen flöt på, och alla var glada och lite galna. Vid kvart i ett åkte "de äldre" (som de döptes till av resten) hem, men festen var långt ifrån slut. Eftersom delar av Sjöbo/tomelillafolket skulle ta tvåbussen hem gick alla mot stationen, men de flesta fortsatte mot Jeremys lägenhet, där det blev skojig efterfest. Vid 4 blev jag ordentligt hungrig, och insåg att jag inte ätit mycket. Alla drog ner till McDonalds och det blev pommes, och inte minst cheesburgare. Vi tyckte att det var trist att gå hem så de flesta satte av mot Marias lägenhet. Och på efter efterfesten fortsatte natten (dock lite lugnare) men vi hade skoj, men när klockan passerat 6 började vi resa på oss, och halv 7 var vi hemma. Vi städade undan lite innan vi damp ner i sängen.

Söndag: Prick 12 vaknade jag och insåg att jag bara sovit i 5 timmar. Men det fick räcka. Vi började städa köket, och efter en timme var där rent och snyggt. Efter lite kladdekaka åkte lovisa och matilda mot tomelilla. När jag varit på återvinningen med tre glasflaskkassar och pantat två kassar burkar åkte jag på tillbakalämningsrunda på Vildanden, och det var så passande att jag blev bjuden på mat också, perfa!! Kvällen kom ganska snabbt, och vid åtta började det dra i ögonen, men jag lyckades hålla mig till tio innan jag somnade som en stock.

Dagen har varit, dock inte jättegivande. Jag har visserligen skrivit ganska mycket på mitt arbete som ska vara klart på onsdag, och det kändes riktigt skönt. Snart är det väl läggdags igen, dagarna försvinner så snabbt. Men en ny vecka betyder nya upplevelser!

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigberg

1 kommentar:

  1. Tack för festen fisen, det var trevligt ;) kram "en av de äldre" :D

    SvaraRadera