måndag 17 januari 2011

Period 2

Ja, nu har alltså min fjärde termin på Polhemskolan börjat. Det betyder att vi ska ha NKA och psykologi, och ingen svenska. Funkar fint för mig. :) Schemat är däremot lite sämre, men jag har ju varit bortskämd innan. Imorgon går jag mellan 08.15-17.00. Lovely!

Veckan var inte för ansträngande eftersom vi mest mjukstartade i ämnena, och avslutade en del.
Något som däremot var lite jobbigt var att mina rumskompisar råkade bränna popcorn, och inte lite, utan riktigt ordentligt. Det luktade i hela huset, och jag blev riktigt irriterad på det och mycket annat. Vi blev lite ovänner, men det har nu klarat upp sig, och vi har fixat lita andra scheman än innan, så det ska väl bli bra. :)

I tisdags var det dags för Mijas nya pass, och jag kan säga att det kändes rejält i kroppen efteråt, men jag får skylla mig själv. :/
I onsdags var mamma här, och Elin kom också hit en runda. Vi åt gott och pratade en massa.:) Årets första löparmiddag var, inte helt otippat, på Vildanden, hos Elin och Patrik. Det bjöds på grön ärtsoppa och pannkakor, mums!
I fredags hade jag 1 lektion, 8.05, och sen hade jag en som skulle börja 20 i 12, men 20 över 11 mejlade läraren att han var hemma pga av sjukt barn, och det var smått irriterande. Men vad göra? Jag kom ändå hem tidigare, och kunde fortsätta på min 2010 i bilder - bok. Det höll jag på med tills både mamma och pappa kommit hem. Men sen fick vi ordna middag till Let's dance/PÅ Spåret och Skavlan. :)
Lördagen började med kör i Fränninge. Vi började träna till Gloria, en konsert som vi ska sjunga i april. Det lät riktigt fint, och jag har lyssnat på några låtar på internet, och jag tror att det blir superbra. Mamma hämtade mig, och när vi handlat och fixat lite gjorde jag klart min fotobok. Den blev bra, och jag hoppas att jag får de snart. :D Det blev sedan filmkväll.
I söndags åkte jag upp till Sara och Jocke för att titta på bio (Narnia). Den var bra, men det kunde gjorts lite mer 3D-effekter. Men det var värt pengarna (jag betalade bara 30 kr) ;) Eftersom Jocke var sjuk kollade vilade han lite när jag och sara sjöng och lagade mat. Sen kom Dorte med god äppelpaj. :) Efter Solsidan och Time Out fastnade vi framför En prinsessas dagbok, och trots att jag sett den några gånger gillar jag den fortfarande. :)

Idag var jag ordentligt trött när jag åkte tåget till Lund. Sen var jag smått förvirrad när jag kom till klassrummet precis när vi började, och ingen var där. Men det visade sig att de var i klassrummet... Tokigt.

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar