måndag 7 februari 2011

V. 6

Ja, det går himla snabbt. Om två veckor och tre prov är det äntligen lov, ett välbehövligt sådant.
Veckan har rullat på och jag har bara flutit med.

I torsdags var jag i Fränninge och tränade till Gloria. Vi var inte så många, men det var givande. :) Sen åkte jag till M&M och sov över.

I fredags slutade vi 1, och efter skolan gick jag direkt hem och bakade muffins till kvällen. När dom var klara bytte jag om och gick tillbaka till skolan, eftersom vi hade öppet hus. Vi satt och spelade och sjöng i två timmar, inte väldigt ansträngande, tvärtom väldigt skoj. Sen blev jag hämtad av päronen och vi åkte hem till Elin. Vi blev bjudna på god mat och dryck, och det blev mycket trevligt, trots att vi var ganska trötta.

I lördags var det än en gång dags för öppet hus. Dock var det inte så många morgonpigga där, så de två första timmarna spelade vi ukulele. I början var det kul, men efter ett bra tag var det lite drygt att höra lite falska ukuleleackord frn olika håll som inte spelade samma låt. Så vi försökte istället locka till oss lite intresserade genom att spela, och det funkade! Sen satt vi och jammade lite, och plötsligt var det slut. Efter att jag hjälp att plocka ihop lite saker åkte jag hem till Eljaröd, lagom trött. Men det var iaf mysigt att komma hem.

Igår bakade mamma (jag hjälpte till lite) fastlagbullar som pappa skulle ha med till kören. De blev riktigt fina och goda. Under tiden sorterade jag i ljusskåpen, och det blev riktigt fint. Sen blev det lite Lycka i Tomelilla. Vi fikade och gjorde armband. :) Mysigt som vanligt. Kvällen avslutades hemma med Wallander och Solsidan. :D

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar