tisdag 24 mars 2015

Sol och halsont

I tisdags var det så fint väder, och jag hade ganska mycket tid över. Så jag tog en långpromenad till danskan. Det är alltid kul att komma in på gator som man inte varit på tidigare och att inte ha så bråttom när man ska nånstans. Härligt!
 
Vid söerne

Sen rullade jobbveckan på och jag kan väl inte säga att jag suttit och rullat tummarna denna veka heller. Men det har varit blandade uppgifter, bl.a. var vi och handlade ett skåp på IKEA, som jag sen satte ihop. De flesta av er tänker säkert att det inte är så roligt, men jag tillhör ju dem som faktiskt tycker att det är kul. Så det kliade i fingrarna så fort vi kommit tillbaka.
I fredags var det fredagsbar ännu en gång. Och trots att vi inte var lika många som vanligt hade vi minst lika roligt. Och när de andra drog vidare gick jag hem eftersom det ju var en jobbdag dagen efter.

Och inte bara jobbdag med dopfest, utan även konsert med kören. Och eftersom det inte var så lätta stycken (bl.a. Lobet den Herrn) var nervositeten lite högre än vanligt. Men det gick faktiskt bra, och vi var kanske mest förvånade av alla. ;)

I söndags var det sångdags igen. Men eftersom det kom barn på söndagsskolan var jag bara med på en sång, vilket dock var tur eftersom jag är själv i stämman på den. Och på barnkören blev det inte många, så vi tog ledigt lite tidigare än tänkt.

Igår var det en finare dag än jag trodde att det skulle bli. Men jag hade planerat att jag skulle åka till Amager strand och gå en promenad. Och det var strålande sol, och inte alltför kall vind. Om någon månad är man inte lika själv när man promenerar där. Jag tycker att det är lite fascinerande ställe med stranden mitt i stan, flygplanen som kommer titt som tätt och Öresundsbron som ligger inte långt ifrån. På vägen hem åkte jag inom Torvehallarna och köpte med mig en sallad hem.

Amager strandpark

Gullig kiosk med golf
 
Och sen dess har jag mest vilat och tittat på tv och film. Halsen gör ont och jag är hes och allmänt lite trött. Men jag hoppas att det bara är helgen som vill berätta att den har varit. Imorgon väntar konsert på DR konserthus, och det ser jag mycket fram emot. :)

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar