torsdag 5 mars 2015

Nickningar i Paris

En vecka sen sist, och jag märker att nästan varje gång jag skriver tänker att det varit en vecka med mycket på schemat. Och så alltså även den här veckan. I fredags kom Trine och Nora på besök. Vi åt brunch och var på stan innan de skulle iväg på Ushers konsert. Och när de hade åkt dit åkte jag in till stan för lite fredagsbar med svenskarna. Och efter en lite seg och förvirrad början blev det en väldigt rolig kväll med en massa goda drinkar. Det blev sen lite nattamat innan vi åkte hem.
 
Dagen efter gick vi också en tur på stan och åt kinesisk lunch innan tjejerna åkte hem. Och sen gick jag en tur på kastellet i den härliga solen innan jag började packa inför en kort weekend.
 
Fina tjejer :)
 
Vårtecken

I söndags var det inga barn på söndagsskolan, så jag var med på mässan och sjöng med kören. Efteråt hann jag äta lite innan vi tog tåget till flygplatsen. Eftersom SAS strejkat dagen innan och på förmiddagen var vi lite nervösa att inte komma iväg, och väl vid gaten saknades två stycken i kabinpersonalen. Men efter en halvtimme kom de, och vi kunde boarda planet. Nere i Paris hade vi ett fint hotell med god frukost. Vi var i Svenska Kyrkan och hade möte de två dagarna, men vi fick ändå tid att se lite av staden. Vi var i Notre Dame, Louvren, Sacre Coeur och även uppe i Triumfbågen. Jag kan verkligen inte prata franska, och de få ord jag kan glömde jag nästan varje gång jag skulle använda mig av det. Så dessa dagar har jag mest lett och nickat åt folk. I tisdags när vi åkte hem hade vi lite otur med tåget och fick gå av två gånger och byta tåg på väg till flygplatsen innan vi kom fram. Men flyget var i tid och vi kom hem till Köpenhamn välbehållna. :)

Fina macarons
 
Paris från Triumfbågen

Triumfbågen
 
Igår och idag har jag jobbat och sjungit, så jag har knappt hunnit vara hemma. Och imorgon bar det av hemåt till Eljaröd. Mys! Nästa helg ska jag vara med i en miniversion av Jesus Christ Superstar, och vi ska inte bara göra den här i kyrkan, utan även åka över till Husie kyrka i Malmö och göra den där kl. 16.00 den 15 mars. Det ska bli skoj. :D

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar