måndag 16 mars 2015

Musikaler

Ännu en hektisk och rolig vecka är till ända. Och både denna och förra veckan avslutades på topp. :)
 
Förra helgen var jag hemma hos föräldrarna och hade det mysigt. På lördagen var vi på musikalen "Peter Pan" i Kristianstad. Den var väldigt bra, och de medverkande väldigt duktiga. Jag visste inte alls vad jag skulle vänta mig musikaliskt, eftersom det inte är någon känd musikal. Men den var också väldigt fin.
Kapten Krok och hans pirater
 
På söndagen var vi på utflykt och åkte runt lite. Vi fikade på musteriet, och dit är det ju alltid kul att komma tillbaka. Vi stannade också vid den vackra rastplatsen vid Brösarps backar och njöt av vyerna. På kvällen lyssnade vi på hela kontraktets körer i Sjöbo.

Brösarps backar och havet

Fina krokus hemma i rabatten
 
Och sen jag åkte tillbaka har jag haft att göra hela tiden. I onsdags efter jobbet hade vi genrep inför Jesus Christ Superstar som vi spelade upp i helgen, och i torsdags efter jobbet tränade vi med kören till konserten som vi har nu på lördag. I fredags var det minst sagt en tuff dag på jobbet med bl.a. an stundande loppis och listor som skulle bockas av. Och när jag slutat tog jag en lång promenad längs med havet i den fina kvällen. Och vid Nyhavn kom hamnbussen, och jag hoppade litespontant på och åkte över till Copenhagen street food där det var sjukt mycket folk. Jag köpte en varm choklad och satte mig i en stol utanför med en filt och njöt av den lugna och vackra kvällen. Det var en perfekt andningspaus. Sen blev det soffan och let's dance, vilket var väldigt lagom.
 
I lördags började vår loppis i kyrkan, och det var gott om folk. Jag sprang mellan caféet och salen där folk satt och fikade där jag underhöll med lite sång. På kvällen hade jag Ung i Köpenhamn och vi tittade på Melodifestivalfinalen. Det blev verkligen en bra kväll.
 
Söndagen började med träning innan vi spelade upp vår version av Jesus Christ Superstar i kyrkan. Det gick över förväntan och blev riktigt bra. Jag hjälpte till lite i caféet innan vi åkte över till andra sidan bron för att göra internationell karriär. I Husie gick det också bra, och det var ett glatt och nöjt gäng som sen åkte tillbaka till Köpenhamn. Men jag stannade i Malmö med mamma och vi tog en myskväll med Så ska det låta, vi tittade även på förra veckans avsnitt då Peter Johansson och Bruno Mitsogiannis var med. De är ju så grymma och lite galna. :)
 
Hela ensemblen
 
Idag blev det shopping i Malmö innan jag åkte tillbaka till Köpenhamn och mina gubbar.
Nu väntar en något lugnare vecka.

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar