lördag 11 april 2015

Vita bussar och konstrunda

Veckorna går, och våren är verkligen här. Vilka härliga dagar det har varit!
Och att minnas vad jag gjort de senaste veckorna är inte helt lätt, men som tur är har jag ju fotat en del.

Jag var på DR Koncerthus och lyssnade på The Real Group. De är ju verkligen musikaliska och sjunger riktigt grymt. Jag kunde inte så många låtar, men det var ju ändå härligt att höra.

The Real Group
 
På söndagen åkte jag hem till M&M och hade mysdagar där med tv-tittande och massa god mat. Så det var precis vad jag behövde. Jag var sen inne och jobbade två dagar innan jag tog lite påskledigt. Så jag åkte hem till Eljaröd. Jag och mamma var på vernissage i Brösarp, och senare kom också Elin hem. På påskdagen hälsade vi på kusinen i Tomelilla innan vi åkte till Keramika Fantasia utanför Bollerup. Och där var en massa fina saker. Vi fortsatte sen till Kåseberga och det blev en liten promenad upp till Ales stenar, och det var det perfekt väder till. Så fint!

Fina färger i Bollerup

Keramika Fantasi

I Kåseberga

I Kåseberga

Vi var också uppe i Ängelholm och var på lite konstrunda där. Det blev lite fynd innan vi åt glass och spelade kubb vid Hembygdsparken. Det var ju fint väder, så då får säsongen också börja. :)

Denna veckan har gått i ett, och jag har haft en del att göra. Jag har bl.a. haft svenska kyrkans vandringskonto på instagram, och det tar mer tid än man kanske kan tro. Igår var det en lite kaosdag, men den slutade på topp. På kvällen var jag nämligen på Halifax och åt gott i gott sällskap. :)

Idag har det varit en hektiskt dag, men också en väldigt fin dag med många intressanta föredrag. Den här helgen har vi minnesdagar eftersom det är 70 år sedan Röda Korset gjorde sin räddningsaktion med de vita bussarna. Vi visade bl.a. Hoppets hamn, som är en fantastiskt fin film som alla borde se. Den handlar om människor som kom med bussarna, den är inte sorglig utan hoppfull. Jag åkte också själv en liten bit med en av de vita bussarna som var med då också, så det var ju lite kul. Men vi var fyra stycken som åkte typ hundra meter en fin vårdag utan att vara rädda för något. Jag kan bara inte förstå hur det känns att sitta 40 stycken en mörk natt på en gropig skogsväg och ständigt rädd för att bli beskjuten eller annat. Usch! Men fram kom ju de flesta, och vilken insats!

Den vita bussen utanför kyrkan
 
En del av utställningen
 
Ikväll tog jag en promenad ner till havet och Nyhavn, och det var så himla fint väder att jag bara gick i klänning och kofta. Jag bara dansade genom stan, Lovely! Och vad det var mycket folk ute, inte minst på Papirön, jisses! Nu ska jag snart lägga mig och ta sats inför en ny dag imorgon.
 
Papirön
 
Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

1 kommentar:

  1. Tack för att du delar med dig av kloka ord och fina bilder! Kommer gärna och hälsar på snart. Är du i Köpenhamn 16-17 maj? Kramar från sis

    SvaraRadera