fredag 6 februari 2015

Nutellasemla och körinternat

Förra veckan hade vi siktet inställt på middagen för alla som hjälpte till under julbasaren. Så på onsdagen var det dags. Och kvällen gick väldigt bra, maten var god och alla var nöjda och glada. Och det var väldigt roligt att sjunga med systrarna igen. Varje gång vi sjunger inser jag hur kul det är. :)

Inledningen på middagen

 I helgen var vi på körinternat i Malmö. Vi åt en massa gott på olika restauranger, sjöng såklart en massa och hade det allmänt trevligt. Och allting var inom 10 minuters gångavstånd.
Vi åt bl.a. lunch på Ingelsta Kalkon, vilket var otroligt billigt. 70 kr för god lunch på en lördag, det får man inte på så många ställen. På kvällen åt vi på Jensens Böfhus (eftersom vi inte klarade oss utan något danskt), och jag hann även inom på Texas Longhorn för att fira 30-åringen med pepparkvarnen. :)
Mitt rum på Sankt Jörgen i Malmö

Sankt Petri kyrka
 När vi avslutat den sista övningen hann jag träffa kusinen innan jag tog tåget till Tomeilla för att äta middag med tjejerna. Det blev som vanligt en kväll med skratt och lite för mycket mat.

Tjejerna på Thai :)
Jag åkte sen hem till Eljaröd för att mysa med föräldrarna i två dagar. Och jag hann även med en nutellasemla från Bullen & Bönan, vilket jag kan rekommendera om man gillar nutella. :)

Nutellasemlan
I tisdags åkte jag hem till Köpenhamn igen, och gick på danskan som vanligt. Nu är det helg igen, och just denna helg får jag en massa besök, vilket jag ser mycket fram emot. Himlaröster från Fränninge kommer hit och sjunger på mässan, och sen ska vi tillsammans göra stan.
Och imorgon ska jag sjunga på dop och hjälpa till på dopfest.
 
Höll nästan på att glömma!
Jag gissade rätt på 10 poäng när jag såg På spåret efter att de bara sagt - "Vi reser med rebellisk farmor." Och det är stort, alltså!

Love & Peace!
 
Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar