tisdag 3 juni 2014

Sol och regn, som livet!

En vecka närmre sommaren, fast den har ju på sätt och vis redan kommit.

I måndags tog jag en cykeltur ner till Langelinie efter jobbet, och det var verkligen en vacker kväll.

En liten damm vid havet

I torsdags ledde jag och Pelle en pilgrimsvandring vid Amager strand, som var med vår församling och vår vänförsamling i Kastrup. Så vi började vi Öresunds metrohållplats och slutade i Kastrups kirke. Vi provgick den dagen innan så att vi skulle ha koll på rutten och var vi skulle ha våra stationer. Och det var en trevlig vandring med intressanta samtal. På kvällen hade vi besök av en kör från Östersund som gjorde en fin konsert i kyrkan.

Vi blickade ut över Öresund och funderade på livets gåtor

Fredagen blev lite annorlunda, eftersom jag bestämt träff med Charlotte, en svensk tjej som jag träffat genom facebook. Vi åt middag tillsammans och fortsatte sen till studenthuset. Där mötte vi upp hennes kompis och gick till en bar, tyvärr med ganska dålig musik. Men eftersom jag var sjukligt trött blev det inte mycket dans ändå. Men det blev ändå en lyckad kväll. :)

Lördagen var lite oklar eftersom jag hade svårt att bestämma om jag orkade åka till Lund efter jobbet, eftersom jag inte sovit så mycket. Men när jag slutade kom jag ändå fram till att jag ville det. Så det blev en tur till Lund för att vara med på Ostrochorus releasefest/konsert. Det blev låtar från skivorna i olika former och mingel mellan. Sen var vi inte så sugna på fest, så Elin och jag gick hem till henne och pratade tills vi stupade. :) Förresten kan ni höra körens resultat på spotify, jag kan inte minst rekommendera "Absolut Ostrohorus"-albumet med låtar som Jag kommer och Pompeii.

Nationskör som sjunger dryckesvisa

Här svängde det lite mer

På söndagsmorgonen var jag sådär pigg, men eftersom vi skulle ha friluftsmässa på den svenska delen av Bispebjergs kyrkogård åkte jag tillbaka till Köpenhamn tidigt. Och det var fint väder och lagom varmt, så det blev en väldigt rofylld mässa. Efteråt tittade vi in i Gruntvigs Kirke.

En av alléerna på kyrogården

Gruntvigs kirke

Igår jobbade jag som vanligt, och idag har jag inte gjort så mycket mer än att köpa ett par skor, som jag dock har letat efter i två år. :) Och jag höll på att glömma, jag har också läst en väldigt bra bok som inte går att jämföras med något jag läst innan. Den är så häftigt skriven ur en smart sjuårings perspektiv. Boken heter "Min mormor hälsar och säger förlåt", och det är samma författare som till "En man som heter Ove", som jag också varmt rekommenderar!
Och denna veckan har mycket att bjuda på, nationaldagar (svenska och danska) med konsert och inte minst bröllop, längtar så!! :)

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar