tisdag 10 juni 2014

Bröllop och sommar

Nu är det bara en vecka sen sist, men så mycket har hänt att det känns som en månad.

I fredags hade vi nationaldagskonsert i kyrkan, och detta förberedde vi från onsdagen med att göra snittar och handla vin och möblera fint till minglet. Och konserten blev väldigt fin, och inte minst delarna ur ”Förklädd Gud” som vi sjöng tillsammans med fantastiska musiker. Härligt! Efteråt blev det som sagt mingel, och jag hann inte vara med så länge eftersom jag skulle hem med tåget/bussen hem till Österlen. Det gick bra med ersättningsbussen över bron även om jag fick stångas lite för att komma på en buss.
Lördagen den 7 juni var den dagen som vi väntat på länge, och inte minst två av våra vänner. Elin och Patrik skulle gifta sig! Det blev lite stressigt innan vi skulle iväg, men det är det ju allt som oftast. Vigseln var jättefin och brudparet självklart likaså. Efteråt gick vi till festlokalen, som ligger en bit bort från kyrkan, och minglade i den stora parken i det vackra vädret. Vi satte oss sen till bord och middagen fylldes med god mat, fina tal och en del kyssar från brudparets sida. :) Till tårtan höll jag mitt tal, och innan jag skulle upp insåg jag hur surrealistiskt det kändes att två av mina närmaste vänner faktiskt hade gift sig. Men också helt självklart. Sen blev det dans hela kvällen, och inte förrän vid halv tre åt vi nattamat och åkte hem. Jag tackar Elin och Patrik och alla gäster för en fantastisk dag!

E&P utanför kyrkan

 Fina syskon :)
 

Torsdagmiddagsgänget
 
I söndags var vi såklart lite sega och orkade inte så mycket. Men det blev en tur till Kivik innan jag och mamma åkte för att lyssna på Drängakören. Vi kom i sista minut, och de stod uppradade för att gå in, och när vi kom sjöng de ”Och när dom går förbi står pojkarna på rad…”, haha. :) Efter konserten skulle vi äta någonstans, och vi köpte med mat från ett café, men gav upp med att hitta ett fint ställe i naturen att äta den, men på väg hem hittade vi ett fridfullt ställe vid en kyrka. Och vi kunde njuta av den fina kvällen.
Kvällsmat in the middle of nowhere :)

Igår var jag en sväng hos farmor, sen en timmes väntan i Svampakorset eftersom bussen körde förbi mig! Inte kul, men jag åt en glass och pratade med en trevlig man vid Ramsåsagrillen, så det var absolut överkomligt. Sen åkte jag till mormor och morfar och fick god mat som vi åt i trädgården. Härligt! Jag fortsatte sen till Åkarp, där jag var med Elin och Desirée. Och sen tog jag mig hem till Köpenhamn efter en lång dag.

Idag har jag varit på persnalutflykt i Brede. Det är en stor park med gamla hus som är bevarade i gott skick. Vi gick runt där och åt picknick, och det blev en bra dag. Det var lite varmt, men hellre det än åska och regn. Och nu har jag varit på danskan och har hunnit äta innan jag snart ska gå och lägga mig.

Ett av de svenska huset i Brede
 
Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar