måndag 26 maj 2014

Sommarvärme

Då är det måndag igen, och sommaren har kommit med sin värme som är trevlig när man kan sitta ner och ta det lugnt. Men som är jobbig om man ska göra något annat. Fast jag ska ju inte klaga, det var ju ett tag sen jag frös.

I onsdags var vi däremot väldigt glada över vädret, för då åkte vi på församlingsutflykt till Sverige. Vår första destination var Höganäs, där vi först var på Höganäs museum och sen åkte till Outleten där alla sprang runt och shoppade lite. Vi tog oss sen till Klitterhus i Ängelholm för att äta lunch, och det var lika gott som jag hade hoppats. Och kaffet kunde vi ta ute på uteserveringen där vi njöt av solen och det vackra havet. Bussen förde sen oss längs kusten till Birgit Nilsson Museum som verkligen var över mina förväntningar. Vi åt en otroligt god Aidatårta, som det var en massa choklad i, i det gamla stallet som var vackert inrett till ett café. Och efter det gick vi in på muséet och blev guidade igenom det med våra hörlurar. Efter en lång dag åkte vi hem till Danmark med färjan där det råkade bli lite choklad också.
Och efter att vi hoppat av bussen fick jag mersmak och tog bussen till Charlottenlund för en extrautflykt. Men det gick fel redan när jag hoppade av bussen och glömde checka ut mitt resekort... Sen skulle jag köpa korv i en kiosk och insåg att jag inte hade kontanter och att de bara tog dankort. Men det var vackert och jag försökte se det fina i det trots att jag var trött och grinig.

Nere vid Hovs Hallar tog vi en promenad

Hovs hallar

Två av kollegorna :)

Charlottenlund

Många segelbåtar var där

I torsdags hade jag min sista barntimmegrupp för denna säsongen, så vi gick till lekplatsen och lekte och blåste såpbubblor.

I fredags åkte jag till Kristianstad direkt efter jobbet för att träffa tjejerna hos Nelly. Det var kul att se lägenheten och som vanligt roligt att träffas. Och på natten åkte jag hem till Köpenhamn, och det gick smidigt med tågbyte och inga förseningar. Och sen de ska ropa upp att nästa station är hovudbanegården säger de att det är sista hållplatsen, vilket inte nämnts innan. Och sen skulle vi gå till spår fem för att hoppa på ett tåg som gick till Österport, men där var inget tåg. Istället kom det ett på spår två, alltså där vi kom ifrån, och vi rusade tillbaka. Suck...

Lördag och söndag jobb som vanligt, och förutom långpromenadet blev det en det filmtittande. Och alla filmer jag sett har faktiskt varit bra. :) Det var Känn ingen sorg, Frost, Ted och Monica Z. Väldigt olika filmer dock. :)
Från promenaderna
 

 
 


En liten ekorre i Østre Anlæg

Idag har jag varit och handlat i värmen, dåligt eftersom det är varmt att prova kläder, men bra eftersom man inte behöver trängas med andra. :) Och jag hittade en klänning till det kommande bröllopet, glad!

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar