tisdag 20 maj 2014

Futural karneval och en massa besök

Tillbaka i Köpenhamn igen efter en liten avstickare till Lund.

I onsdags var systrarna här för att sjunga på onsdagslunchen, och till den kom även M&M och deras vänner. Det gick väldigt bra med sången, och det var god mat och trevlig stämning (vilket det ju brukar vara). Sen tog jag ledigt resten av dagen för att ta hand om alla mina gäster. Och efter att vi suttit i min lägenhet och ätit lite snacks och druckit gott tog vi oss med s-tog och metro till Nyhavn. Vädret var sådär, så vi satt inne på Venezia (en restaurang med lagom priser för läget och med god mat). Sen fortsatte vi mot stationen eftersom alla utom Sara skulle åka hem. Sen mös vi framför tv:n på kvällen.

I torsdags åkte Sara hem på morgonen, och jag åkte till jobbet. På kvällen var det kör som vanligt, men efter det tog jag mig över till kastellet för att fira lite Store Bededagsaften (som på kastellet firas ungefär som Valborg hemma, fast utan eld). Det var konsert med mina gubbar och sen en orkester som spelade och sen var det sång till flagghalningen. En mysig och fin kväll.

Studentsångarna

Den anglikanska kyrkan

I fredags var jag ledig eftersom det var stora bededagen. På morgonen sken solen, så jag åt frukost och läste ute i trädgården. Sen blev det lite molnigt, men på eftermiddagen åkte jag till Klampenborg och var lite på Bakken. Jag fick ett halvt häfte med kuponger av en snäll man som gick ut och inte hade använt alla sina. Så jag spelade på chokladhjulet två gånger och åkte en karusell utan att betala nåt, det finns minsann hopp för mänskligheten. :) På kvällen ringde mamma och undrade om jag ville ha besök dagen efter, och det kan man ju inte tacka nej till.

Ett jättegammalt träd
 
Inuti trädet

Klampenborgs strand

På lördagen var det fullt upp på jobbet och vi sprang fram och tillbaka. Men det avslutades med en fin konsert med två körer från Stockholm. Och sen hade mamma och jag myskväll. Vi gick till Den franske Café vid Söerne och åt god mat. :)

Utsikten från restaurangen
 
I söndags var det jobb som vanligt, men söndagarna är ju trevliga att jobba på. Och efter jobbet tog vi tåget till Lund, och eftersom det ösregnade och bussarna åkte andra turer än vanligt var det lite jobbigt att ta sig till Elin. Men väl där fick vi varm choklad. :) På kvällen gick jag och Elin in till Lundagård och Lundakarnevalen, utan regn. Och vi var på futural funeral, där en i publiken fick önska hur hans begravning skulle vara (mycket spexaktigt). Sen såg vi Timbuktu, och vi var inte ensamma, alldeles för mycket folk på för liten yta. Men vi stod bra intill ett tält. Sen gick vi runt lite till innan vi gick hem.

Futural Funeral
 
Lundakarneval...
 
Stora scenen 

Igår blev det en tur till Burlövs center, och jag hittade faktiskt en del saker som jag behövde. :)

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar