onsdag 8 februari 2012

Snart helg

Ja, trots att det bara är onsdag är det ju snart helg. Jag tittade på Österlenska trädgårdar på 1:an för ett tag sen, och reflekterade över att det inte var en enda "österlensk" med, alla var inflyttade. Men det är väl så det är där...

Helgen spenderades mestadels hemma.
I fredags åkte jag efter körlektion och träning till Tomelilla för att träna lite sång med Lovisa inför kvällen. Då var det nämligen Musikkväll på Stora hotellet i Tomelilla. Det gick faktiskt väldigt bra för alla, och det var otroligt många som var där och kollade. Det var himla skoj! Efteråt åkte vi till Elna och Ola. Vi pratade en massa och åt god chokladpannacotta, mumsfilibaba! Det blev en riktigt mysig avslutning på kvällen, och start på helgen.

I lördags tog vi det relativt lugnt på dagen, och på kvällen fick vi gäster. Det blev underbart go hummersoppa, flygande Jacob och sist vit och mörk tobleronepannacotta. Härligt! Och sen var det såklart en massa snack om vem som bodde var och vem som är släkt med vem, men det var en mysig kväll.

Söndagen blev en riktig slappedag, och det enda vi egentligen gjorde var att åka till farmor och kolla på Så ska det låta. Men det är ju så det ska vara på helgen. Tyvärr går ju helgen så snabbt, och en fredagskväll förvandlas snabbt till en söndagskväll med ångest inför veckan. Men samtidigt går det lika snabbt innan det är fredag igen.

Veckan har mestadels bestått av teorilektioner, tankar på det jäkla religionarbetet, trots att jag inte har kommit någonstans. :( Men imorgon har jag bara två lektioner, så då får det väl bli att jobba satan! För övrigt har jag fått höra att jag skriver som en som är 40 år (förlåt, bast) och att jag skulle passa som socionom, och ja, så är det nog. (Dock skriver många 40-åringar inte så bra, så jag kan inte riktigt hålla med) :D

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Jag vill inte lyssna på röster ur mörkret som viskar:
Här finns en plats för dig!
Jag vill stänga ute det sorgsna, det svarta som lockar mig.
Jag hör en sång, sireners sång.
Röster i en kör, och jag undrar: vad är det jag hör?
(Tommy sjunger så vackert!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar