måndag 25 april 2016

Livets cirkus

En riktig cirkus, ja så känns livet ibland. Mycket skratt när clownerna visar sig, lite spänning när akrobaterna kommer och sen stressen bakom kulisserna. Och cirkus var det på jobbet förra helgen.
Vi hade först familjegudstjänst i kyrkan och sen blev det kakkalas i församlingshemmet och cirkusföreställning med oss och Smårebellerna. Det kom mycket folk och blev en väldigt rolig dag.

Lindansaren

Barnen gillade popcornen (och kul var det att dammsuga efteråt...)

Min kakbuffé :)

Hela gänget

Världens starkaste man

Och sen var vecka igång och det blev jobb och lite mer jobb än tänkt. Men det var väldigt roligt och uppskattat. Och plötsligt var det fredag och kvällen tillbringades med vännerna. Vi åt god mat, pratade konstant, spelade spel och skrattade så vi hade ont i magen. Bra kväll helt enkelt.

På lördagen åkte jag och Sara till Höganäs marknad och det var väldigt mysigt, men emellanåt lite kallt. På kvällen hade vi bestämt oss för att gå ut, och vi började med middag hos mig och sen åkte spelet fram och till sist var vi så trötta så att vi inte orkade gå ut. Haha, gamlingar!

Söndagen var en sån dag som jag skulle vilja ha varje helg, en stillsam dag utan stress där jag hann med det jag behövde. Så har väl egentligen hela helgen varit, eftersom inte mycket var planerat. Men söndagen började med mässa i Barkåkra. Det var mysigt och trevligt kyrkfika utanför i solen, och jag minglade runt allt vad jag kunde. Sen fick jag en massa energi och gick en lång promenad. Eftersom jag inte orkade laga mat gick jag till Carl Fredrik och åt wallenbergare och läste en bok. Ännu mer energi fick jag av det och jag städade och putsade fönsterna, vilket definitivt inte var en dag för tidigt. Mitt i städningen kom Sara och Jocke och efter lite bröllopsplanering tittade vi på våra söndagsprogram innan det var läggdags.

Söndagslunch på Carl Fredrik

Så har en ny vecka börjat och det har väl varit ungefär lika kaosartat som vanligt, om än lite mer. Min kalender är helt nerklottrad för att jag bara skulle skriva ner en sak som jag skulle komma ihåg, och en till och en till.. Men det blir bra. :)
Jag hade radion på hela dagen och när de ägnade halva nyheterna åt att Smedstorps skola har för varma klassrum funderade jag vad det var för nyheter som var viktiga. Men sen insåg jag ju hur skönt det är när det är såna nyheter, för det betyder ju att det inte är något tråkigt som hänt. Så vid närmare eftertanke, MER nyheter om temperaturen i Smedstorp!! :D 

Nu väntar disken, fina vänner! 
Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar