lördag 16 april 2016

Stockholm och vår!

Mitt i helgen sitter jag nu och tänkte få ner vad jag varit med om den senaste veckan. Ja, trots att det inte gått så lång tid känns det som jag har hunnit med hur mycket som helst, och tyvärr har kroppen också berättat det för mig. Det där med magkatarr är ju sådär, men det är inte mycket annat att göra än att ta det lite lugnt och försöka äta. :)

Helgen kom snabbt förra veckan och på fredagen tog jag flyget till Stockholm. Jag träffade en kompis och bara njöt av det fantastiska vädret. Mycket promenader blev det och jag satt länge vid Riddarholmen, som har blivit ett favoritställe i Stockholm.

Utsikten från min bänk

På söndagen kom mina kollegor upp och närmre kvällen gick vi ombord på Birka Cruises mot Mariehamn. Det började med trerätters middag som Ulf Wagner komponerat, och om jag ska vara ärlig så var vi tyvärr inte så imponerade. Förrätten var god, men inte så innovativ. Varmrätten knappt ljummen och efterrätten knappt ätbar... Men humöret var på topp och vid bordet hade vi sällskap av två häftiga damer. Kvällen fortsatte sen med mycket skratt och tingelingtåget  i hytten, dans till Titanix och sen kändes det som att det var vi som underhöll de få som tittade. :)

Nästan alla kom med på bilden :)

Dagen efter började med frukostbuffé och en titt på joggingspåret på översta däck. När vi fick reda på att vi hade två timmar över innan föreläsningarna skulle börja tog vi oss till spaavdelningen. Och att sitta i en jacuzzi utomhus i solen med utsikt över skärgården var minsann inte illa. Men sen började föreläsningarna och de var mer eller mindre intressanta. Tareq Taylor var som väntat intressant och bra, hade han varit yngre och inte gift så hade han verkligen varit mannen i mitt liv! ;) Vi lunchade och fikade sen i solen tills det var dags för avgång i Stockholm. Innan flyget gick hann vi med en härlig lunch i solen i Gamla Stan. Eftersom det var match mellan AIK och IFK Göteborg var stan nästan överfull av poliser och fans. Det är så otroligt sorgligt att så mycket resurser läggs på huliganer, tänkt vad de pengarna kunde gått till... Men vi hade i övrigt en fantastiskt rolig resa och jag hade ont i magen av allt skrattande. Tur att det bara var ett dygn.

Lakritsprovning på en av föreläsningarna

Utsikten från restaurangen

Tareq :D

Den här veckan har också sprungit iväg, och jag har mest bakat och förberett till imorgon då vi ska ha cirkus på jobbet. Kakor i olika färger och former har nu gjorts och nu ska bara människorna komma. Igår blev det någon timme vid pianot efter jobbet. Det är bara så härligt att sitta och spela utan någon tid att passa och utan någon att ta hänsyn till. Sen blev en lugn hemmakväll framför tv:n, vilket nog var välbehövligt trots allt. 

Och även om jag var väldigt trött sov jag oroligt och var uppe flera gånger på natten, fick för mig att jag hade gäster och skulle vara tyst och trodde att jag skulle upp till jobbet. Det där med att sova är inte min grej alltid.. 
Idag har jag mest strosat runt och handlat lite. Jag var på Erikshjälpen i Helsingborg och hjälp vad mycket folk där var och vad stort det var, väl värt ett besök för loppisälskare! Sen fortsatte jag till IKEA, som idag hade Hållbara ihop. Så det bjöds på smakprovningar och barnen målade byråer och fick sortera med Sopan. :) Trevligt! Ikväll har jag städat undan lite och fixat sånt som inte hinns med annars, men som måste göras.

Macarons till imorgon

Idag såg jag ett riktigt vårteckan, magnolian blommar!! Som föredetta lundabo älskar jag magnolia och när den blommar är det vår på riktigt. Så njut av den, för snart är den över. ;)


Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar