söndag 21 september 2014

Sång och mat - viktiga saker i livet

Jag är tillbaka i Köpenhamn och har serverat kyrkkaffe till ca hundra personer idag. Och nu är jag ledig för idag. Och det känns ganska skönt, eftersom jag är trött efter en intensiv helg.

I fredags var jag på mysfrukost i Tomelilla innan jag åkte vidare till Kiviks musteri. Jag tog mig först upp på Stenshuvud och fyllde sen på med energi i restaurangen och träffade mina före detta kollegor. Jag åkte sen hem för att fixa inför kvällen. Och vid sju var vi på Övedskloster för att träna med Vocal six och festkören. Vi åkte hem nöjda och glada efter en rolig kväll.

 Utsikten från Stenshuvud
 
Utsikten från Stenshuvud
Inte konstigt att jag gillar Skottland, för det är väldigt likt hemma. 

Igår var vi på plats på Övedskloster igen vid nio för att träna och ha workshops under dagen. Och det var ju skördemarknad också, så vi hann gå runt och kolla i stånden när vi inte åt lunch och middag i det fina vädret. Vi hade sen två konserter tillsammans med Vocal six, och de blev jättebra båda två och vi hade hur kul som helst. :) Jag åkte sen hem till Köpenhamn, och den sista biten kunde jag knappt hålla ögonen öppna, men jag lyckades ta mig hem vaken. Ja, en riktigt bra och rolig helg som tyvärr var lite för kort, som det oftast är.

Lunch på skördemarknaden

Vocal six i det gamla kostallet, som var väldigt häftigt med rätt ljus

Vocal six shox innan vi skulle upp och sjunga igen

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar