onsdag 17 september 2014

Familjemässa, kräftis och vackert väder.

I onsdags var jag på IKEA, och det är verkligen krävande. Och vi var ju inte ensamma heller, och hittade inte allt vad vi behövde. Men å andra sidan fick vi äta köttbullar och för min del hittade jag allt jag behövde. :)

I fredags åkte jag till Ystad på kräftis. Och det blev en rolig och mysig kväll med vännerna. Jag var lite trött på jobbet dagen efter, eftersom det ändå är en bit att resa hem. Men det var det värt. :)

Mys i Ystad :)

På söndagen var det dags för familjemässa, och det kom en massa barn, vilket jag blev väldigt glad över. :) Och allting gick bra och var uppskattat.
Och på kvällen följde jag valet, och det är ju fortfarande ingen som riktigt vet hur det har gått.. Och jag känner allmänt att denna valupptakt har varit väldigt skrämmande. Mycket hat mot många. Att hota folk för att de inte tycker som en själv gör att du inte blir bättre än den du hatar. Och att skriva till någon att inte ens den personens mamma hade varit ledsen om hon dog är ju bara helt sjukt i huvudet och visar hur illa det är med flera grupper i samhället.

På promenad i Köpenhamn

I måndags jobbade jag hela dagen och hann baka en himla massa innan gubbarna kom och ville ha fika. Och igår var det underbart väder, så jag tog en tur till Nyhavn och åt lunch och njöt av musiken från de olika gatumusikanterna. Lovely. Och sen åkte jag till danskan, och efteråt blev det falafel med några av kursarna. :)
Från bordet på Nyhavn

Idag har jag jobbat och på kvällen var vi flera som träffades i min grupp Ung i Köpenhamn. Jippi! :)
Imorgon ska jag hem till Eljaröd, och som vanligt har jag inte börjat packa. Suck! Så det är väl dags nu, helt enkelt.

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar