måndag 14 november 2011

Insamlingsgala och träningshelg :)

Eftersom jag bara varit på Vildanden typ hela helgen är jag här idag igen. Jag har faktiskt pluggat, så nu tar jag en vit kväll. :)

I torsdags var det Dagen med stort D, jag skulle ha "För Stadsmissionens skull". Klockan tre började förberedelserna, och klockan fyra var jag ett psykbryt. Dock fixade vi det tack vare systrarna och Jocke som överlastade sig med saker på vägen till skolan. Jag sprang visserligen runt och försökte äta en baguette i en halvtimme, men insåg att jag ätit max en femtedel, så jag gav upp. När alla var komna körde vi igång, och det blev en magisk kväll tack vare systrarna, Oscar och Jon! Efter att vi plockat ihop och lämnat nycklarna var det VIP-efterfest hos Elin, och fullt blev det i den lilla lägenheten. Men det var bara kul!

Dagen efter var jag lagom pigg, och skulle kunna ha sovit mig igenom lektionerna om jag velat, men vi hade ju prov. Och istället för at plugga på eftermiddagen åkte jag hem till Sara och Elin och var där så länge att jag fick bråttom hem innan vi skulle ta tåget till Malmö. Där träffades hela gänget på Interpool, där vi spelade biljard i en timme. Jag var faktiskt emellanåt ganska superdålig och riktigt grym i slutet. Och jag och Elin vann två av tre matcher. :) Sen fortsatte vi mot Paddys för att äta, och vi var verkligen superhungriga! Men maten var riktigt god.
Vi var tillbaka i Lund vid elva, och jag och Sara gick till John Bull för att lyssna på Johan och Jon. Finstämt och härligt som vanligt när Jon är i farten. Ida kom också och lyssnade och det blev en riktigt trevlig kväll. Många gånger har jag varit på den puben, och det är så mysigt att komma dit. Vid halv två tog vi bussen hem och jag somnade ganska direkt. Mer om vår träningshelg snart... :)

Nu vankas det mat, och senare blir det glöggmys, Lovely!

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

1 kommentar:

  1. Tack själv för en riktigt bra helg och måndagsmys :) Ser att du ändrat din stående kommentar också, till ännu något tänkvärt. Tack för att du finns och gör den där tiden vi har så mycket bättre!

    Kram från sis

    SvaraRadera