måndag 28 november 2011

Hipp, julfest och inställd julskyltning

Nu har första advent varit och vi går stadigt mot julafton. Shit! Nu har jag äntligen bestämt mig för att fira nyår i Orsa med de bästa vännerna, ska bli så roligt! :D

I fredags var jag supertrött vid fem, men sen kom Tove och Rebecca hit vid 7 och jag vaknade till. Vi köpte god mat i stan och åt den på mitt lilla rum, vid 12 var vi klara för avfärd till Malmö. Vi gick till Hipp och trodde först inte att vi skulle komma in, men det var bara den dumma vaktens fel. I kön var det trångt och bakom oss stod ett gäng från Kävlinge som var sjukt störiga och efter ett tag satte jag klacken och tryckte till ordentligt på den enes fot, och då blev dom lite tystare, ha! :) Väl inne hade vi väldigt trevligt, förutom att det var ganska varmt. Vi tog tåget till Lund lite i fyra och efter att jg packat inför morgondagen kom jag i säng tio över fem...

Tre och en hlav timme senare åt jag frukost och tog sen tåget till Ängelholm för att träna lite julsånger med systrarna inför konserterna nästa vecka. Vid tre kom resten av gänget och vi tog oss till idrottshallen för två timmars träning. Vi började med fotbollsvolleyboll, vilket var väldigt roligt eftersom vi var så usla. Vi fortsatte med spökboll och mattrugby då de flesta fick lite blåmärken, men kul var det. Det sista jag var med på var mattglidningsstaffett, vilket var sjukt jobbigt och jag höll på att dö, men vi vann! :) De andra avslutade med plintstaffett, men Sara och jag gick och duschade.
Vi började sen julfesten med glögg och baconlindade dadlar innan vi började med julbordet. Vi spelade lite spel innan vi fortsatte med gröt och godis. Efter en lång dag somnade vi alla gott.

Vi tog lite sovmorgon till tio och det var riktigt skönt. Vi åt frukost och godis och mitt under skidorna var vi tvugna att ta bussen till Helsingborg. Jag åkte på familjebiljett med mina nya pappor. :) Efter kaffe och mjukglass fortsatte vi hem till Lund. Vid 5 kom jag till Sjöbo, men iår blev det ingen glögg och krabbelurer som det brukar eftersom julskyltningen var inställd. :( Men gröten hos M&M var fortfarande kvar och det blev en mysig kväll, om än lite livlig när två små pojkar väldigt gärna ville leka med mig. :)

Imorse tog jag bussen till Lund och dagen har gått åt till att vila bort min huvudvärk och slå in julklappar, så inte jättemycket nyttigt. Jo, jag läste igenom historian också, men fattade absolut ingenting! Jaja, det är ju flera veckor till provet...

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar