onsdag 2 mars 2011

Sportlov och födelsedag

Nu blev det väldigt långt mellan bloggångerna. Men det är ju inte första gången, tiden räcker liksom inte till. Veckan innan lovet var inte så händelserik, det var middag på vildanden och skolgång, precis som vanligt.

De flesta dagarna på sportlovet slappade jag och kollade på tv, superskönt!

Min födelsedag firades först i Ystad, jag och Elin gjorde stan innan mamma kom och joinade oss. Vi åt buffé på thairestaurangen, supergod!!! Sen åkte vi och hämtade lax till kvällen. Senare kom gästerna och vi åt gott och hade trevligt. :)

Onsdagen och torsdagen spenderades hemma, men jag fick ändå lite saker gjorda.

I fredags åkte jag in till Simrishamn efter en god middag hos farmor. Jag blev chockad då jag insåg att bussen kostade 10 kronor, sjukt billigt! Jag handlade en klänning och en skjorta på 70% rabatt. :) Sen hamnade jag på Mika, inte helt ovanligt, och där handlade jag lite olika saker. Mamma slutade sen jobba och vi handlade innan vi åkte hem. Där var Sara och Jocke, väldigt skoj!

Lördagen spenderades på ett lite annorlunda sätt. Vi åkte nämligen till Yangtorp, templet som ligger in the middle of nowhere. Större än jag trodde, men lite närmare bebyggelsen vad jag trodde också. Vi åkte sedan vidare till Önneköps bageri och thairestaurang, mycket underligt, och köpte goda tårtbakelser. Sara tog spaningsfoto och vi hade ganska roligt åt hela situationen. Sen fortsatte vi att köra runt bland alla små byar och avslutade i Degeberga där vi åt goda hamburgare i det relativt fina gatuköket. :) Väl hemma kollade vi på filmer från när vi var små som vi inte sett på länge, både kul och smått skrämmande. :P Kvällen avslutades med god mat och spel.

I söndags var jag med Lycka-tjejerna i Ystad. Jag fick ett fint halsband och vi åt god chokladkaka och riktigt god mat. En härlig kväll, som vanligt. :)

Veckan har gått åt till att plugga, men nu är en hel del av proven och inlämningarna över, tack och lov. I onsdags var jag hos Elin på födelsedagsfika och igår hade jag, emma, elin och sara torsdagsmiddag, dock utan träning denna gång. Roligt hade vi dock, och det blev mycket skratt.

Idag kommer Lycka-tjejerna, och snart är skoldagen över. :D Wiihooooo!
Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigbergk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar