måndag 21 mars 2011

Lycka :)

Dagen har varit ganska lugn samtidigt som den varit intensiv. Idag har jag och Lycka-tjejerna spelat in ”Lycka-the movie” till Lovisas engelskaprojekt. Det blev mycket skratt och MÅNGA omtagningar, men tillslut tror jag att den blev helt okej, vi får se efter klippningen. J

Förra helgen tillbringades mestadels hemma med föräldrarna och till viss del också syskonen. På lördagen kollade vi på Skönheten & Odjuret i Kristianstad. Den var riktigt bra, och jag älskade klockan och ljusstaken, så jäkla bra var dem. Skönheten sjöng lika vackert som hon var. Det blev en bra kväll med god mat, härligt sällskap och en bra musikal.

På söndagen kom föräldrarnas vänner på besök och det blev en mysig kväll. J

I onsdags var jag och vännerna på Var Glad-spexarnas spex: Tutanchamon. Även det var riktigt bra, det var roligt och de var duktiga att sjunga, perfa! Jag och Sara satt dock nästan lite nära scenen, eftersom spott och flaggor höll på att komma i huvudet på oss. Men vad gör det. J

I torsdags var jag ledig från skolan och var en större del av dagen på Nova Lund-området. Jag handlade skor, mp3 och annat smått och gott. Sen var det som vanligt middag på Vildanden, och som vanligt var det också gott. J

Fredagskvällen tillbringades hemma framför Så ska det låta, som dock känns lite tråkigt nu när min Putte inte är med längre, men jag älskar ju fortfarande programmet, och Peter Settman, så jag fortsätter kolla. J Sen Skavlan på det, såklart!

I lördags eftermiddag åkte jag in till Lund igen för att äta taco och chokladpudding på Vildanden (eller, ja, det var ju inte därför jag åkte in). Anledningen var att Jon skulle spela på Carlssons trädgård. Eftersom vår skara reducerades lite åkte jag och Emma själva in till stan och lyssnade på honom. Det var två timmar av ren njutning, han sjunger underbart, och för er som inte hört honom – do it! Vid tolv cyklade vi hem och nannade. J

Igår tog jag tåget/bussen hem igen för en dag i Eljaröd. Sen åkte vi på kalas för moster och morbror. Det var mycket folk trots att vi egentligen inte var så många, hmm, lät nästan som elin där. J Med barn som sprang runt och stojade och vuxna som pratade ikapp lät det iaf en hel del kring oss. Men trevligt var det, och det var längesen jag träffade alla.

Nu sitter jag på bussen hem från Tomelilla, i stort sett helt själv, det är inte samma rush som på morgonen och eftermiddagarna inte.

Ha det bäst och glöm inte,

Du är själv regissör till ditt livs teater!

Charlotta Von Zweigberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar