torsdag 28 maj 2015

Senaste veckan

Snart juni, och det är verkligen galet. Jag har nu klarat av den största delen i min danskaexamen, och har nu bara det muntliga kvar. Skönt. :)

Förra onsdagen var det församlingsutflykt till mina hoods. Först åkte vi till musteriet och fick lite guidning och handlade i butiken. Vi fortsatte sen till Brösarps Gästis, via Kungagraven. När vi ätit gott åkte vi vidare till Kristianstad på småvägar och gick på muséet, och fikade på café Miro. Och det var en riktigt god paj vi fick där med jordgubbar och rabarber. Efter en fin och rolig dag åkte vi sen hem genom vackra och soliga Skåne med de gula fälten på sidorna.

På fredagen var det fredagsbar med svenskarna. Det var helt tomt på Zefside, och vi hittade lätt ett bord. Vi kände för att gå vidare, men eftersom klockan inte var så mycket gick vi ner till Nyhavn och satt vid vattnet tills det blev lite för kallt. Vi stannade till på Max för att äta lite, och när vi satt där insåg vi att vi nog inte orkade mer för den kvällen. Så sen cyklade vi hem efter en mysig kväll.

Lördagskvällen spenderades hos grannen och vi såg Eurovision, som vi inte trodde att vi skulle vinna. Tvåa hade varit mer lagom, men det var ju kul för Måns att han vann. :)

I söndags jobbade jag lite längre än vanligt. Och kvällen var sen tänkt till parkhäng, men utvecklades under kvällen. Vi började i Frederiksbergs Have och fortsatte sen till Restaurang Fy & Bi, där det fanns en väldigt mysig bakgård där vi åt i solen. Vi fortsatte sen hem till Andreé innan vi hamnade i Christiania och dansade lite och killarna spelade fussball... Det blev lite kallt och vi fortsatte till en bar. Efter en tur tillbaka till Christiania för att hämta en upphittad nyckel och efter en cider till cyklade vi hem, ganska många timmar senare än tänkt. Och hela dagen cyklade vi runt, så det blev lite mer än två mil.. Underbara Köpenhamn!

Frederiksbergs Have

På  restaurangen

Måndagen blev såklart lite seg, men jag spenderade den på Väla med mamma och sen åkte vi till Sara och Jocke och åt god mat och spelade lite nya spel. Dagen efter shoppade vi lite och åkte till hembygdsparken. Kvällen blev ganska slapp, eftersom vi var lite sega.

Fina blommor i Hembygdsparken

I onsdags var jag på intervju för ett jobb, så nu är lite väntan.. Jag åkte sen direkt till jobbet, och på kvällen hade vi pubkväll, en välbesökt sådan. Men jag orkade inte mer än till nio, sen fixade jag lite i lägenheten innan jag slocknade.

Idag har jag jobbat, och fick hålla en liten treveckorstjej, så söt och liten plutt. Underbart. Och alla barnen var väldigt klängiga och gulliga idag, och det är ju roligt. :)

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar