måndag 18 maj 2015

Chinatown och vår

Nu är jag tillbaks i Köpenhamn efter en tur hemma i Eljaröd. Utanför regnar det, men vad gör det när jag sitter här inne. :)
 
Förra söndagen var det heldag i kyrkan. Först var det familjemässa, som jag höll i. Och det gick väldigt bra och barnkören bestod av två otroligt söta och duktiga barn som fick alla att smälta. Efteråt fick vi höra om Hope587, som vi samlade in pengar till hela dagen. Vi gick sen tipsrunda inomhus, eftersom vädret inte riktigt var på vår sida. Sist ut var Oktavera som gav en fin konsert i kyrkan.
 
Dagen efter åkte mamma och jag ut till Bjälkehuset och åt lunch. Det var mysigt och smakade finfint. Och vi satt ute och allt, eftersom det var en riktigt härlig vårdag.
 
Fint träd i Valby

Den här veckan har rullat på med ganska mycket att göra på jobbet. I onsdags hade vi avslutning med onsdagslunchen, och de hade samlat ihop till ett par jättefina örhängen till mig eftersom jag snart ska sluta. Och ett litet fint tacktal fick jag också av en av damerna. Visst kändes det vemodig.

I torsdags var det Kristi himmelfärdsdag och vi hade pilgrimsvandring med vår vänförsamling i Kastrups kyrka som bl.a. jag höll i. Vi var ca 35 st som gick i det otroligt vackra vädret. Och naturen är ju i sin bästa tid just nu.

Psalmsång i Botaniske Have

I lördags jobbade jag som vanligt, men gick lite tidigare eftersom det var dags för avskedsfest för tre vänner som flyttar till England. Och därför var också temat på festen England, och de flesta hade gått all in med sina utklädnader. Själv var jag Chinatown, och vann faktiskt priset som bästa kvinnliga utklädda, vilket jag tyckte var lite oväntat. :) Det blev en väldigt bra kväll med många snapsvisor och mycket dans.
Värdinnorna från Hogwarts, big ben och punkaren

Miss Chinatown (efter många timmars dansande)

Tåget (eller egentligen bussen) ;)

Igår var det friluftsmässa i Hultet. Och vädret var totalt oberäkneligt, men när det var fint så var det iaf riktigt härligt. Efteråt blev det fika och tipsrunda med väldigt kluriga, men roliga, frågor. Efteråt åkte mormor och morfar med hem och vi åt lunch och tog en runda med bilen ut till skogen och runt i den vackra naturen. En mysig dag, helt enkelt. :)

Fika i Hultet

De underbara rapsfälten
 
Idag har jag och mamma varit i Ystad och shoppat lite innan jag tog mig tillbaka till Köpenhamn igen. Imorgon bitti blir det danskaexamen, och på onsdag är det församlingsutflykt till mina hemtrakter. Så veckan är fullspäckad.

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar