torsdag 18 december 2014

Nu är det jul igen...

Denna vecka har varit ordentligt julig, och emellanåt har jag jättemycket julstämning, och ibland glömmer jag helt att det är julafton om mindre än en vecka.

I måndags var det ännu ett luciatåg i kyrkan, även denna gång med Malmö Akademiska Kör, och det var en massa folk och vi hade kul när vi sålde glögg och mackor till dem.

Tisdagen bjöd på julefrokost med jobbet. Vi gick till Toldbodens Bodega där jag åt ett av de bästa julbord jag ätit. Allt var väldigt vällagat och gott, och kan verkligen rekommenderas!
På kvällen hade vi det muntliga provet i danska, och därmed det sista för att komma till nästa modul. Inte så svåra prov, men det ska ändå göras. Efteråt gick vi hem till mig och drack gögg och åt skumtomtar och nötter och allt möjligt juligt. Jag är väldigt glad att jag började plugga danska! :)

Julefrokosten på Toldbodens Bodega

Under reserverat-skylten
 
Igår var jag väldigt trött och dagen gick ganska segt. På kvällen var det Ung i Köpenhamn-träff, och det var kul att baka pepparkakor tillsammans. Såhär fina blev dom:
 

Idag har jag haft barntimmarna, och det var lika mysigt som vanligt. Ikväll var vi bjudna till prästbostaden för lite glöggmingel, och det var också mysigt. Och inte minst var det väldigt juligt, och fin kakbuffé.

 
Imorgon åker jag hem, och det blir med en hel del packning... Men så går det när man köper en massa  julklappar. Jag hoppas att det inte blir för jobbigt att ta mig hem. Och i vilket fall är det värt det! :)
 
Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar