lördag 6 december 2014

Barnens lucia och mycketmer

Imorgon är det redan andra advent, och julen är här inom några veckor. Galet!

Förra helgen var fullspäckad som vanligt. På fredagskvällen träffade jag ett gäng svenskar på fredagsbaren. Det blev en rolig kväll där vi pratade om stort och smått och om Danmark och Sverige. Så det var alltså som vanligt. :)

På lördagen hade vi adventskonsert med kören och en stråkensemble. Det gick jättebra och var väldigt kul. Det var också kul att träffa Kloskar som var och lyssnade. Inte ofta det händer. :)

Söndagen var lite virrig, eftersom jag hade många uppgifter under dagen. Och på mässan sjöng vi med kören, vilket också gick bra. Vi hade luciaträning med barnen innan jag åkte till Sjöbo på julskyltning. Och för mig är det verkligen något speciellt. Att gå runt i byn på samma sätt som när jag var liten och titta i affärerna och äta scouternas krabbelurer. Mys! Sen blev det som vanligt middag och gröt hos M&M.

Så måndagen var jag hemma i Eljaröd och njöt innan jag åkte till Tomelilla och Bullen & Bönan för att träffa tjejerna. Vi satt som vanligt i flera timmar och åt och drack och spelade kort. Dagen efter åkte jag tillbaka till Köpenhamn och gick på danskan där vi hade prov, som jag hoppas gick bra.

Igår var jag med Ingegärd i Sverige och handlade godis från Tomten till barnen. Vi åt lunch på Kulturkrogen, där jag inte varit sen Petreyo spelade där, och det var inte igår. Vädret var inte det bästa för att köra hem i, men hem kom vi. 

Idag var det dags för barnens lucia, och det har gått i ett. Att hålla reda på och se till att 40 barn går och står rätt är inte det lättaste. Men jag tyckte att det gick bra. Och sen var det julfest med juldans, som jag också höll i. Och förutom att det var väldigt varmt gick också det bra. Och när tomten kom var barnen i extas. Härlig och utmattande dag. :)

Lussebullsbakande på jobbet

Årets krubba är uppe
 
Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar