måndag 14 juli 2014

Festival och sommarmåsten

Idag är det ordentligt regnigt, så det passar perfekt att skriva i bloggen.

Förra torsdagen åkte Sara och jag tidigt från Lund med bussen till Tyskland. Vi fikade lite i Danmark, och kom efter ett antal timmar fram till Bordershopen. Det var ganska mycket folk, men vi tog det lugnt och hade ingen brådska. Men det är verkligen galet att se alla människor nästan springa över varandra och snabba sig för att få billig sprit många mil hemifrån, och jag är ju inte bättre eftersom jag också var där. Men visst är det ett sjukt system vi har, att köpa Morbergs vin och svensk cider i Tyskland för att det är billigare...
Men vi åkte sen hem till Ängelholm och hade myskväll.

Dagen efter var det äntligen dags för Gullbrannafestivalen. Jag mötte upp Kloskar i Halmstad och vi tog bussen ut till Gullbranna. Vi fick upp vårt extremt lilla tält och gick in till festivalområdet. Där åt vi gott och lyssnade på en massa bra band. De andra dagarna var väldigt varma, men det blev fortsatt roligt, och banden fortsatte att leverera. Riktigt härlig helg!
Jag åkte sen tillbaka till Ängelholm i värmen och tog både årets första dopp och första minigolfrunda. Härlig, så att sommaren kan vara på riktigt. ;) Saras och min lilla utflykt på måndagen blev till Höganäs, där vi var på Saluhallen och outleten, och sen åt vi i Lerberget på en väldigt fin restaurang som låg ut till havet och inte långt från campingen. Vi åt sen stor och god mjukglass i Hembygdsparken innan jag åkte och hälsade på M&M i Sjöbo.

Sanna under extranumret, Undo

Guvna B, som verkligen överträffade förväntningarna

Hansam

Pedros, som underhöll med hits i ett Balkan Disco Party

Jonas Helgesson gjorde att vi fick ont i magen av skratt, och gav oss nåt att tänka på

Restaurang Skogsbrynet vid gamla Lerberget

I torsdags kväll blev det lite spontant picknik med tjejerna i Ystad. Vi beställde thaimat och åt ute vid havet, där det blåste ganska mycket. Men vi hade trevligt ändå, och vi avslutade med en glass på fritidsbaren, som vi åt ute på bryggan i lite motvind. Innan vi tog tåget hem hann vi med en stund hos Matilda också, mys!

Fina tjejer

Fina tjejer

I fredags var vi på Sol, Vind och Vatten vid Kronovalls slott. Vi hade med oss mat som vi åt utanför i solen, och sen fick vi avnjuta en vacker konsert  med bl.a. Janne Schaffer, Sonja Aldén, David Lindgren och Johan Boding. Och under jag vill ha en egen måne tittade fullmånen fram bakom slottet, häftigt! Och vi tog sen kaffet hemma i lusthuset.

Helgen har spenderats i Ängelholm för att träna med systrarna till vår konsert den 23 juli. Det har blivit sång, minigolf, badande i havet (dock inte jag), bakande, kortspel och mycket mycket prat och skratt. :)

Nu har marknadsveckan börjat, tyvärr med ösregn. Men vi hoppas att det blir lite finare väder imorgon, då jag nog tar en lite tur dit. Hoppas ni har det bra i sommarregnet! :)

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar