fredag 25 januari 2013

Sång, promenad och bibeln

Ja, lite så kan man sammanfatta veckan som varit. :) Här är allt så annorlunda, att sitta och diskutera bibeln med sina klasskompisar, gå på morgonbön varje morgon, att säga GT och ingen tänker på en drink, att sätta sig ett gäng vid pianot eller orgeln och spela psalmer i en lång stund. Ja, när jag skriver det märker jag själv att det låter väldigt udda, men väl här känns det fullt naturligt. Det är det jag älskar med denna skolan.

Vi har nu träffat alla våra lärare, och det känns som att det kommer att bli en bra termin. Under kvällarna hänger vi för det mesta i uppehållsrummet där vi spelar biljard, kort, annat spel, sjunger och spelar och bara snackar en massa skit. :) I onsdags var jag, Tova och Alexandra ute på promenad runt sjön. Det var kallt, men solen hade stått på hela dagen, så det hade smält lite och frusit som en isgata på vissa ställen. Och såhär i efterhand är det kul att tänka tillbaka, men just då handlade det om liv eller död (eller, ja, det kändes så). Det var dock lite mitt fel, eftersom jag lurade ut dom på fel "stig", men som sagt vi hade väldigt kul också när vi krampaktigt höll fast varandras händer, eller vad man nu fick tag i, växter, is m.m.. På kvällen var det öppet hus hos rektorn, och vi fick god fika och det spelades en massa spel överallt. Myspys!

I helgen ska jag stanna kvar här, vi är inte så många, men det behöver ju inte vara en nackdel. Eftersom jag inte kan ta mig någonstans på helgdagarna ska jag ta mig in till Kungsbacka idag (vi är nästan alltid lediga på fredagarna) och förhoppningsvis shoppa något fint och fika. :)

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut. <3 strong="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar