måndag 21 januari 2013

Helsjön/helskönt :)

Det känns som att jag precis flyttade ifrån Lund och Jonas hus, men det är ju faktiskt ett halvår sedan... Ja, mycket har hänt sen dess, och just nu är jag på Helsjöns folkhögskola och har väldigt kul!

Julen var härlig. På lillejul var det dop på eftermiddagen och 29 gäster hemma på kvällen. Lite kaosartat, men precis så som jag är van vid. :) Julafton blev däremot mycket lugnare, och den enda lilla pojken som var med sov sött nästan hela tiden. Veckorna efter spenderades med familjen och vännerna, och jag kan inte klaga alls.

För en vecka sedan började jag på denna härliga skola, och det känns som jag har varit här jättelänge. Men så är det väl när man umgås med samma människor dygnet runt, i stort sett (ni kan vara lugna, inga nattbesök). ;) Vi har hunnit prata om allt möjligt och det vi gör är mest att just att prata och äta. Det har snöat nästan varje dag som jag varit här, och det är väldigt fint, men också kallt. Men jag vet ju att det är ännu kallare hemma, så jag ska väl inte klaga... I helgen var jag först i Ängelholm innan jag styrde hemmåt för myskväll med föräldrarna. I lördags var det fest i Simrishamn, och det var ingen dålig meny vi fick avnjuta (det är inte illa att komma hem till en kock). Det blev en mycket trevlig kväll!

Igår åkte jag upp hit igen och nu har jag försökt ta lite egentid, eftersom det annars lätt blir att man inte gör det, eftersom man ju kan missa något kul. Men om det nu skulle vara så får jag väl leva med det.

Så nu vet ni att jag mår bra och har det super! Ta hand om er allihopa!

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar