tisdag 10 april 2012

Tråkväder...

Ja, man känner inte för att ta en promenad i det här vädret, så det är tur att jag rört mig mycket i helgen. :)

I början av veckan pluggade jag en massa teori och körde innan jag på onsdagen fick mitt efterlängtade körkort. :) En lycklig tjej träffade först Sofie för en uppdatering innan jag gick till Godset där jag blev bjuden på mat av Elin. Sen tog jag bussen till Tomelilla och mötte upp mamma. Vi åkte och köpte jobbskor och beställde sen finmat på Restaurang Regemente. En riktigt bra dag, måste jag säga.

I torsdags tog jag mina första mil i bilen själv, efter en liten påskfrukost hos M&M. Jag slog till direkt och tog BoOhlssonsparkering på en skärtorsdag, inte alls mycket folk. Men jag klarade mig och har än så länge inte mejat ner någon bil. :)

I lördags blev det lite hastigt bestämt att jag skulle på förfest i Sjöbo. Men jag tog mig dit, och efter några timmar fortsatte vi till Tingvalla. Mycket folk redan från början, och jag kände en massa, vilket var väldigt skoj. Dock var mobilen kvar i Sjöbo, men det var inte mycket att göra åt, så jag struntade i det. Ja, det blev verkligen en lyckad kväll, tack alla som förgyllde den!

Fredag till måndag har jag jobbat på Kärnhuset på Kiviks Musteri. Det har varit kul att jobba på restaurang, och jag tyckte att det gick bra. Jag hade ju den bästa uppläraren. :) Och det var skönt att jag kunde köra dit själv. :)
Inte den sämsta vägen till jobbet :)
I söndags var hela familjen hema i Eljaröd, och det var ett farligt liv, precis som vanligt. Men denna gång kollade vi på golf, lite otippat. :)
Igår blev det påskmiddag hos M&M med alla kusiner och småbarn. Så mysigt, och en perfekt avslutning på ett slitigt, men bra lov.

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

1 kommentar:

  1. Vad kul att höra att körning går bra. Läste i din blogg om våran tur på motorvägen. Jag det var lite otäckt. Kör nu försiktigt och lycka till med dina planer. Kram

    SvaraRadera