torsdag 26 januari 2012

Plugg och plugg...

Ja, just nu är det mycket i skolan, och mer kommer det bli! Men varje dag drar jag mig upp med motivationen att det inte är långt kvar. Och på torsdagarna är det även sista dagen för veckan, eftersom jag numer är ledig varje fredag. :)

I fredags var tjejerna i klassen i Eljaröd, och så mysigt det var. :) Vi var inne i affären, kollade på korna (som var populära hos tjejerna), kollade på två filmer och åt en massa mat (och pratade såklart också en massa).
Vi åt mysfrukost innan tjejerna var tvugna att åka hem igen. Jag städade och diskade och plockade undan på dagen, eftersom moster och morbror kom på kvällen. Och det blev också mysigt, och vi kollade på en massa bilder. När klockan var tre åkte dom hem, vilket var senare än vi somnade dagen innan. Den generationen alltså. Hehe. :)

I söndags sov vi länge, var hos farmor, tränade lite backning runt hörn och såg på film. Alltså en perfekt söndag. :) Sen har veckan gått, och jag har bott på vildanden eftersom Elin är i Val Thorens.

Igår kollade jag på "Livet blir bättre", och när jag kollar på sådana program tänker jag på hur lycklig jag är och att jag har haft en härlig barndom, vilket uppenbarligen inte är alla förunnat.
Och ikväll blir det torsdagsmiddag som vanligt, och imorgon åker jag och Sara till Ida i Malmö innan det blir tjejkväll i Tomelilla. Lovely!
Nej, nu får jag väl fortsätta på talet om Vilhelm Moberg, jag förstår att ni är avundsjuka. ;) Fast det finns ju så mycket värre saker att göra.

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar