söndag 1 maj 2011

Påsk och Valborg!

Ja, nu har tiden gått och jag har inte hunnit skriva alls på bloggen.

Påsklovet kom och gick, men jag hann med en massa skoj. Påskfest med AIF med påskäggsletningslöpträning, firande av Elins födelsedag, armbandsförsäljning med Lycka på Kuskahusen, mat på Backakrogen, mjukglass i Kivik, konstrunda med familjen och en massa mys hemma i Eljaröd.

Nu har veckan gått och jag har hunnit med en del plugg och nu är äntligen geografiprovet och italienskauppsatsen skrivna. I fredags var jag med familjen och lyssnade på Elins kör i klosterkyrkan. Det var väldigt fint och mysigt.

Igår var det valborg för alla som missat det, och om man bor i Lund är det definitivt omöjligt att missa det. Jag, Emma, Elin och Elin var i Stadsparken lite över nio och bredde ut vår filt på ett väl valt ställe (det var redan mycket folk som hade kommit). Snart var vi omringade av ganska många människor, och musik och prat hördes överallt, och om man inte satt väldigt nära den man pratade med var det omöjligt att höra. Men de som satt bredvid oss hade till skillnad från typ alla andra lite bra musik i sin bergsprängare, alltså musik med text, och sen sjöng dom och spelade gitarr också, trevligt. :) Annars gick man runt, träffade folk, vänners vänner kom till vår filt och joinade och så rullade det på fram till fyra då vi drog oss mot vildanden. Vi bytte om, sov lite och förberedde för grillningen. Det blev riktigt lyckat med grillningen, trots att vi var lite osäkra i början. Vid nio gick vi till parken igen för att kolla på brasan, och precis när vi kom dit tändes bålet, perfekt timing! De andra gick sedan hem medan jag och Elin fortsatte mot Carlssons trädgård för att lyssna på Jon. När vi kom var det inte så mycket folk, men vi pratade lite med John och Adam. Efter pausen droppade det dock in ganska många. Vi sjöng och hade det mysigt inne i hörnan, dock hade vi sjuk frossa, och båda satt och skakade, och innan vi gick kom Martin och vi stannade och pratade lite med honom innan vi gick hem. Det blev en perfekt avslutning på en riktigt bra dag! När vi la oss i sängen vid ett kändes det som att det var långt in på småtimmarna, men det kanske inte var så konstigt. :)

Idag var jag och Emma och handlade lite innan vi och Elin gick en lång runda om Värpinge, det var trevligt och vädret var bra. Sen har jag pluggat, sovit och duschat. Ikväll har vi varit och lyssnat på studentsångarna vid vita huset. Det var riktigt kallt och jag fryser fortfarande, men det var ändå kul att vara där. :)

Ha det bäst och glöm inte,
Du är själv regissör till ditt livs teater!
Charlotta Von Zweigberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar