lördag 11 november 2017

Oktober som susade förbi

Så var det helg igen, och denna gång i november. Regnet öser ner utanför jag tycker det är ganska skönt att sitta inomhus. De senaste veckorna har skiljt sig lite från annars, då jag varit sjukskriven i två och en halv vecka. Det var inget allvarligt, utan jag opererade bort min Knut-Otto, som jag levt med i ca 10 år. För er som inte kände Knut-Otto, så var han en Ganglion, ledvätska som runnit ut, som satt på min handled. Vi får se om han nu kommer att hålla sig borta.

Halva månaden in i oktober var jag och Kristian på en minisemester i Malmö. Vi bodde på hotell och utnyttjade ett presentkort på La Trattoria. Det var väldigt god mat, lite varmt, men överlag bra. Vi njöt av att inte ha något särskilt bestämt och strosade mest runt och mös. Dagen efter bestämde vi oss för att ta en tur till Köpenhamn. Vi besökte Cisternerna i Söndermarken. Det är alltså gamla vattenreservoarer som man nu kan gå runt i. Det är väldigt mörkt, men en häftig upplevelse. Att där var en konstnär som hade utställning fattade jag dock inte, man kan inte förstå all konst. Sen tog vi en pölse på Ströget och lyssnade på gatumusikanterna. Sen åkte vi tillbaka till hotellrummet och slötittade på tv. Man kunde checka ut kl. 18, vilken lyx. Så sen åkte vi till systern för att träna till konsert.

Nere i avgrunden

Slottsherren i Frederiksbergs slott?

Jobbveckan efter blev kort, eftersom jag opererades på tisdagen. Men innan dess skulle jag hinna baka till det som skulle vara under min sjukskrivning och få in vikarier till alla aktiviteter, så det var ganska hektiskt. Då blir man lite förvirrad, men det hör ju till vanligheterna. Då hittade jag den här bilden på Herregud o. co. Kände lite igen mig. :)


Men operationen gick bra, var ute igen efter en halvtimme. Läkaren var inte direkt omhändertagande och jag kände mig lite överkörd, men vad ska man göra. Han kunde i alla fall operera, så man får ju vara glad för det! Så sen var jag hemma och gjorde inte alltför mycket, en liten förkylning på det så kände jag mig ganska slut. På lördagen började även sambon känna sig sjuk, men på kvällen var vi på Väla fashion show, och det var mycket bättre än väntat. Artisterna bjöd på sig själva och David Lindgren är ju lite galen, och väldigt rolig!

David Lindgren och Victoria

På söndagen var det dags för konsert och Kristian var verkligen inte frisk och hostade sönder sig. Men vi tog oss till Eljaröd och hostan byttes ut mot feber. Men trots allt genomförde vi en konsert i Sankt Olof och det kändes faktiskt bra. Sen blev det vila resten av kvällen, och sen fick vi stanna i Eljaröd till onsdagen. Och det var ganska skönt att bli lite omhändertagna. :)

På fredagen piggnade mannen till och kunde jobba igen och på kvällen åkte vi till Göteborg med föräldrarna. Vi startade på Pinchos, vilket var väldigt mysigt. Jag tycker att det är ett roligt koncept och tycker att det är god mat.

Mamma och pappa på Pinchos

Dagen efter blev det Liseberg i vackert höstväder. Det var fint att bara gå runt och titta, och sen gjorde vi lite tävlingar. På kvällen var det dags för Oscarsrevyn på Lorensbergteatern. Jag visste inte alls vad jag skulle vänta mig, men det var väldigt roligt och verkligen något att rekommendera. Det blev mycket skratt! Vi tog sen en drink på avenyn, bland hästar och stormtroopers i haloweentider, innan vi åkte hem till hotellet och mös.
Dagen efter åkte vi till Universeum och shoppade i Nordstan innan vi åkte tillbaka till Ängelholm igen.

Liseberg

Liseberg

Liseberg

Liseberg

Sen var det en vecka till hemma, och den gick väldigt snabbt med inbokade sakerna på kvällarna. Och sen kom vi till all helgonahelgen, då vi tände ljus och lade blommor, och gick på stora kyrkogården bland de vackra marschallerna och ljusen. Jag hoppade in lite och sjöng några gånger under dagen på gravsmyckningskaffet, men det var bara roligt. Resten av helgen fylldes av familje- och släktmiddagar i Magnarp och Kristianstad. Så efter en fullspäckad helg började jag jobba igen. Men vi hann ta en uppfriskande promenad nere vid vattnet under helgen också.

Ett vackert och soldränkt Dagshög!

Och den här veckan gick i ett med Livskvalité med Eva-Gunn Westford från polisen först och främst. Hon är verkligen helt tokig och väldigt rolig. Om ni har chans att lyssna på henne så gör det! 

Nu närmar det sig faktiskt redan vår julkonsert. Den är tidigt, men julen är ju väldigt snart här. Vi har två konserter i Eljaröds kyrka i år den 19 november kl. 15.00 och 17.30. Ni är så välkomna!

Ha det bäst och glöm inte
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar