måndag 17 augusti 2015

Augusti so far

Tredje veckan på jobb var fullproppad med saker och det var en ganska trött tjej som kom hem på fredagskvällen. Men som tur var kom mamma hit, och tillsammans cyklade vi ner till stan för att se båtparaden under ljusfesten. Vi gick sen till kyrkan för att vara med på ljusgudstjänsten. Och kyrkan var helt full och gospelkören gjorde så att väggarna bågnade. Väldigt kul. Sen cyklade vi hem i den varma kvällen. På lördagen kom Sara och Jocke hem och vi firade henne lite, och precis innan det blev mörkt tog vi ett dopp i havet. Riktigt mysigt. 

"Änglahund" under båtparaden

Saras chokladtårta 

På söndagen flyttade jag in i mitt nya hem. Och det känns väldigt bra, även om jag inte hunnit vara här så mycket. I tisdags var det Höja talang och jag var med och sjöng och spelade ukulele i Knud Runez (vårt personalband). Väldigt kul var det och det kom mycket folk.  

Byakören under Höja Talang

I torsdags åkte jag upp till Uppsala och konferens med Skut (svenska kyrkan i utlandet). Första kvällen åt vi volontärer på en libanesisk restaurang. Det var mycket prat och massor av god mat. Dagen efter åkte vi till Lena kyrka för att gå till Tensta i det vackra vädret. Och det var en väldigt härlig natur att gå i. Sen blev det prat och mässa innan vi åkte tillbaka till Uppsala. På kvällen blev det stor middag på Konsert- och kongresscentret. Afrokören med band underhöll, och det gjorde dom sjukt bra. Det var inte många som kunde sitta still, och många dansade runt i tåget runt hela salen. Sjukt roligt!

I lördags var det avslutning med sändningsmässa och lunch utanför domkyrkan. När programmet för dagen var slut gick jag och en tjej runt och tittade på den fina staden. Sen åkte jag hem till Skåne igen.
Afrokören

Domkyrkan

Domkyrkan

Igår jobbade jag på musikgudstjänst och gjorde snittar till tacksamma församlingsbor. Idag har jag varit på jobbet och åkt runt på alla ställen jag kan vara på och fixat med olika saker. Varm som vanligt! Men sen när jag kom hem tog jag en välbehövlig promenad längs med havet, så skönt!

Mitt nya hemma

Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar