söndag 18 januari 2015

Operabesök och annat

Då har vardagen hunnit ifatt, och det känns mestadels bra. Första veckan blev det i stort sett bara jobb på dagarna och datorn på kvällarna, eftersom jag hållit på att fixa min fotobok för 2014. Den är äntligen färdig, och kommer förhoppningsvis snart med posten. :)
Mina lediga dagar var jag i stan och handlade lite. Jag var inne på Magasin du Nord för första gången, och eftersom det var januarirea (typ som vår mellandagsrea) var jag där väldigt länge och provade en massa fina klänningar och annat. Efter danskan var jag hembjuden till Nicoletta och det blev pizzor i mängder och en massa prat, som vanligt. På vägen hem tittade jag på mobilen när jag gick och insåg inte att det stod en stolpe mitt på trottoaren (väldigt dumt placerad, enligt mig) och jag lyckades gå rakt in i den. Mitt blåmärke har börjat försvinna nu...
 
I fredags var jag på bio efter jobbet. En rysk film som inte var så uppmuntrande, men det var väldigt fina miljöer. Och det var också allmänt trevligt att vara på bio. Efteråt kände jag inte för att gå och lägga mig. Och eftersom jag tusen gånger har fått höra om den otroligt trevliga jazzbaren Charlie Scott's blev det en tur dit. Och det var väldigt trevligt, och bra musik. Stor chans att det blir fler gånger!
 
Igår var det fint väder, och jag och en kollega tog oss med havnebussen till Operan, som hade 10-årsjubileum och öppet hus. Jag har aldrig varit inne förr, så det var kul att se. Vi åkte sen in till library bar, som är ett väldigt mysigt ställe, precis bredvid Tivoli och Hovedbanegården. Jag var sjukt trött när jag kom hem, så vid halv tio slocknade jag och sov i nästan tolv timmar. Någon gång ska väl nätterna med dålig sömn ta igen sig.
 

Operasalen

Foajén

Utsikten från Operan
 

Library bar
 
Idag har jag jobbat, och vi dansade slängpolska. Efteråt sjöng jag en stund innan jag tog en promenad på kastellet. Kvällen har bjudit på Så ska det låta och Blå ögon.
På tisdag är det årets kirkevandring, så det blir en lång dag. Och på onsdag har vi after work och Ung i Köpenhamn, vilket jag ser fram emot. :)
 
Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

1 kommentar:

  1. Det låter hur bra som helst - förutom nätter med dålig sömn och stolpen då. Men det positiva verkar helt klart överväga och jag känner att det är dags för en Köpenhamnstur snart. Du har ju sett och upplevt en massa nu och förhoppningsvis vill du till någon av de här ställena igen.. :) Kramar

    SvaraRadera