fredag 14 november 2014

Snart julbasar

Ja, jisses vad tiden går. Om en vecka har vi haft förpremiär på julbasaren. Men det är ändå inte riktigt än. Förra inlägget var precis innan jag hade barnkören för första gången, och det gick så bra. Och i söndags sjöng de på familjemässan, och de var så söta och jätteduktiga. :)
 
Jag har också varit ute på spontan utekväll med några svenskar (och en indier). Jag bestämde att jag skulle med bara en liten stund innan vi skulle ses, och det blev en väldigt trevlig kväll. Och timmen som vi drog tillbaka klockan den natten var välbehövlig kände jag morgonen efter.
 
På PS bar

Första helgen i november spenderades hemma i Skåne, och det blev lite inslag av Österlen lyser. På fredagen åkte vi till Kivik och såg på alla marschaller och ljus längs med vägen, och sen ut till musteriet. Där gick vi runt lite och lyssnade sen på Wille Crafoord.

Wille Crafoord på musteriet

På lördagen åkte jag och M&M genom tät dimma till Baskemölla för att lyssna på Oktavera. Och de var lika duktiga som jag trodde. Sen åkte jag till Brösarp och fick träffa många härliga människor som jag inte träffat på länge.

Oktavera
 
Den senaste helgen var fullspäckad. Uppsättning av bodarna till basaren på lördagen och sen åkte jag till Malmö på inflyttningsfest. Och den var rolig, men som det alltför ofta är gick tiden jättesnabbt. Sen fick jag ta tågbuss till flygplatsen för att sen ta metron till Nörreport, och sen s-tåget vidare hem. Pust! Men jag kollade på Bonde söker fru nästan hela vägen. :)
 
Jag hade sen min familjemässa, som gick bra, och bar sen lite lådor från vinden till basaren. Jag åkte sen till Malmö för mys med systrarna. Och myset fortsatte på måndagen, då vi körde till Victoria Park spa och njöt i fyra timmar innan vi åt på restaurant Kalk.
Vi åkte sen till IKEA och köpte soffa. Och på något sätt blev det jag som körde när vi skulle hem, och det var en mer eller mindre skrämmande färd. Men vi kom hem och satte upp allt vi köpt, och så fint det blev. :)
På restaurant Kalk
 
Nu ligger allt fokus på julbasaren, och det händer saker varje dag.

Pepparkakor i stora lass...

Nu börjar saker komma på plats i bodarna
 
Ha det bäst och glöm inte,
Ta vara på tiden du har fått, du vet aldrig när den tar slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar